Раді Вас бачити! » Увійти » Створити новий профіль

парашутизм, планеризм, аеродинамічна труба - все, що пов'язане з польотами :crazy_pil:

Якщо так, то добре. Взагалі коли перевертаєшся вниз головою, то швидкість починає рости дуже  швидко. Якщо сам падаєш і немає нікого поруч, то це майже і непомітно на око, а от коли поряд є ще хтось, хто падає пузом до низу, то це помітно дуже добре.
   
о, я колись розкрився на голові на 10 секундах, добре що не більше, такий ривок був, що ну!)
   
Треба б тобі УТ-15 дати. Тоді б ти відчув, що таке справжні ривки. Навіть на голові б падати не знадобилось. Секунд 15 падіння для розгону вистачило б. Тільки потрібно капу в роті мати, щоб зуби об запаску не повибивати.  :)
Ось ця "шайтан-тряпка":


Останнє редагування: 19 червня 2017 16:42:45 від Влад
   
Пам'ятаю ти розказував) це в нього 2 штуки швп?
А чого там таке жорстке розкриття ? Мало сот для строп?
   
Так. Дві медузи. Вони не зовсім ШВП, але з пружинами всередені.
Та сот там не мало. Якраз нормально для його довжини строп. Ти подивись на купол. Він весь в щілинах. Тому повітря хапає дуже швидко і практично по всьому куполу одночасно. Через те й таке розкриття. А щілини там зробені для того, щоб купол був дуже "вертким". У того ж Д-1-5У купол суцільний (ну за виключенням трьох щілин позаду). Це приводить до того, що за куполом створється великий шар повітря, яке ніби "прилипає" до купола і потребує великої енергії для того, щоб купол розвернути. На УТ-15 і їм подібних куполах на куполі зробили велику кількість щілин і той шар повітря, який гальмує купол в розворотах, просто здувається. Через те витрати енергії для розвороту стають набагато меншими і купол стає більш "жвавим".
   
А, точно!) Зразу й не додумався)) це в нього наче й горизонтальна швидкість велика)
   
Менша, ніж у "крил", але більша ніж в "класичних" круглих куполів. В УТ-15 горизонтальна швидкість 5 м/с. Якщо трохи вкоротити центральну стропу (є там така, кріпиться до вершини купола), то горизональна швидкість виросте до 6 м/с, але розкриття купола стане ще більш жорстким.
   
Це вже точно, щоб зуби повибивати  :D
У нас цих ут 15 ніде не бачив... У вас у Токмаці може ще залишились?.. колись запитував, на Прогресі, кажуть вже й забули за них...
   
Зуби то таке... Після такого розкриття приземлився... Хребет з трусів витрусив... І можеш знову стрибати.  :gigi:
Навряд чи... Взагалі, коли я стрибав, УТ-15 використовувався як перехідний парашут між круглими і крилом. На ньому робили 10-15 стрибків, а потім переходили на крило. Хоча на точність приземлення з ним працювати можна було досить непогано.
   
Чомусь спало на думку:
А скільки стрибків виконано на ваших Д-1-5У ? Справа в тому, що ресурс парашута, встановлений виробником, 600 застосувань. Скільки на них зробили стрибків ? Як подовжуєте встановлений ресурс для використання ?
Я так зрозумів, что Д1-5У у вас небагато і тому використання їх дуже інтенсивне.
   
Я не в курсі, скільки стрибків, це десь у Михайловича є книги обліку, перевірки їх і запасок. Знаю, що 2 чи 3 з ручним розкриттям вже списали при мені, тепер їх дійсно малувато, 5 залишилось. На стягування штук 8 і 2 на розчековку, на ній ніхто сильно не затримується....
 Думаю, що з цим не повинно бути проблем, вони там постійно щось перевіряють...
О, хотів в тебе спитати: у вас перехід на "крило" у Токмаку відбувався зразу з д1-5у, чи через ут-15?) По ідеї, якщо виконуєш комплекс, то він же у вільному падінні, а там все одно, який парашут? (Ну, хоча не все одно, звичайно, підвісна система і вага самого парашута різні))
   
Я не в курсі, скільки стрибків, це десь у Михайловича є книги обліку, перевірки їх і запасок. Знаю, що 2 чи 3 з ручним розкриттям вже списали при мені, тепер їх дійсно малувато, 5 залишилось. На стягування штук 8 і 2 на розчековку, на ній ніхто сильно не затримується....
 Думаю, що з цим не повинно бути проблем, вони там постійно щось перевіряють...
О, хотів в тебе спитати: у вас перехід на "крило" у Токмаку відбувався зразу з д1-5у, чи через ут-15?) По ідеї, якщо виконуєш комплекс, то він же у вільному падінні, а там все одно, який парашут? (Ну, хоча не все одно, звичайно, підвісна система і вага самого парашута різні))

Як правило переходили через УТ-15. Просто УТ-15 не такий вибагливий до пілотування, як крило. На УТ-15 теж довго не затримувались. 10-15 стрибків і на крило. УТ-15 все ж пробачає більше помилок, ніж крило. В ті часи "студенських" крил, які пробачають все і вся (ну майже) ще практично не було. А зразу з Д-1-5У пересідати на ПО-16 було дещо ризиковано. Хоча були такі унікуми які зразу з Д-1-5У на ПО-16 стрибали. Але це було дуже й дуже рідко.
   
о, я мабуть цього ПО не побачу вже (як і УТ-15))) а що в ньому такого вибагливого? я думав, це навпаки найбільш спокійне крило, бо старе і нешвидке! а воно он як...))
   
Ну як тобі сказати ? Це  швидкості (горизонтальна та вертикальна). При відпущених клевантах ПО-16 розганяється до 10 м/с. А добав до цього ще вертикальну швидкість при повністю відпущених клевантах  5 м/с. Я так думаю, що якщо з такими швидкостями стукнешся об планету, то нічого доброго не буде. Це при штилі. А якщо це по вітру зайти ?  Я бачив при одне примлення новачка на ПО-16 з такими помилками. Йому тоді просто повезло, що обійшлося тільки ссадинами та порваною зв'язкою на нозі. Могло бути набагато гірше.
 
   
 :facepalm: який жах! добре що я на них не літатиму  :D
тобто там якщо вчасно не потягнути за клеванти, без ніг можна запросто залишитись. ну але здається, у всіх "крил" горизонтальна швидкість нічогенька... чи в них вертикальна не 5 м/с?
відчуваю, що задаю дурні питання, скоро буду це вивчати і практично тренуватись))
   
УТ-15 все ж пробачає більше помилок, ніж крило.
але це все стосується пілотування купола, так? до відкриття всі однакові. хіба що менші парашути менше заважають у вільному падінні. до речі, а скільки той ут-15 важить?
   
Можна й без ніг залишится. Крім того всі крила потребують розрахунку заходу на приземлення. Правильна траекторія заходу чимось нагадає посадку літака. Ті ж самі "перший, другий, третій, четверитий розвороти", гліссада... Ще на крилах смертельно небезпечно виконувати низькі розвороти. Краще вже по вітру приземлитись, ніж намагатись виконати низький розворот і зіштовхнутись з землею в розвороті. Тому контролю висоти при приземленні тут потрібно придавати серйозну увагу.
Що стосується вертикальної швидкості, то вона на всіх крилах при відпущених клеванатах не буде набагато меншою за 5 м/с. Фізика ! Нікуди не дінешся...


Так. Це стосується пілотування купола. Ну ще УТ-15 менш вибагливий, що до пози при відкритті. Але все одно до його відкриття потрібно бути готовим як морально так і фізично.  :)
УТ-15 важить 12,3 кг.


Останнє редагування: 22 червня 2017 23:43:25 від Влад
   
Про низькі розвороти на жаль знаю, на очах бачив загибель наче ж досвідченого парашутиста з кількома сотнями стрибків... Хтозна що там було, може й щось відмовило (я тоді був другоразником і  мало що розумів), але здається якби він летів рівно, то приземлився би нормально...
   
Налітався сьогодні у трубі, 12 хв! Мабуть забагато, крайні 2 хв. були вже якось не в кайф) ось буду відео дивитись!)
   
Нажаль низькі розвороти траплялись, трапляються і будуть траплятися. Це досить поширена помилка. В мене завжди серце замирає коли дивлюсь змагання по свупу. Дуже ризикований вид спорту. Найменша помилка і парашутиста може просто розмазати по землі. Нажаль і трагічні випадки трапляються.  :(
К політалось в трубі ? Все виконав, що планував ?
   
О, то наш Рома - свупер, деколи пролітає кілька десятків метрів горизонтально. Але теж на нього страшно дивитись, і коли він знижується на своєму "носовичку" (площею 74 кв. фути!) майже вертикально, і коли летить потім майже місця приземлення тандема (він повинен обігнати тандем, щоб потім взяти інтерв'ю у пасажира відразу на приземленні)). звичайно, у нього чудові фізичні дані, і досвід, і він дуже обережний і відповідальний, але страшно все одно. Все ж таки може щось відмовити, а на виправлення помилки часу не має, і ти це розумієш.
Як політалось - зараз поскачую частину відео. У них в трубі стоїть камера, на яку відео відразу посилається, поки ти чекаєш наступного сету, воно демонструється на моніторі, і ти можеш відразу себе подивитись, свої помилки наприклад. і якщо є час, співробітник може щось порадити. По закінченню трубних польотів надсилається мейл на пошту, яку вказав при реєстрації. Правда, та камера стоїть посередині, і не все в неї попадає... Друге відео буде пізніше, його Рома надішле зі своєї камери.
Наче все й виконав - спіралі, спухання-провалювання, зависання на певній висоті... але якось невпевнено воно, я думав, що коли раз навчився - і все буде виходити, а воно ні.. не політав у трубі рік - і вже мало не спочатку все починаєш.. Ну і спина тепер болить))
Рома сказав, що все нормально, хоча мені хотілося б більшого... наприклад, впевненіше зависати на певній висоті. а то мене зразу починає кудись крутити))
   
Особливо якщо з посадкових пристороїв є тільки ноги...
На літаку або планері для цого є шасі. Правильно зпроектовані шасі при грубій посадці повинні заламатись і тим самим погасити енергію удару і захистити екіпаж. Крім того на них ще є амортизатори, які теж гасять енергію удару. А при свупі є тільки ноги...

Нормально політав ! А обертання зупинити не виходить ?


   
То виходить, то не виходить) я деколи забуваю і напружуюсь, щоб зупинитись, а воно звичайно ще гірше тоді. Нестабільно поки-що якось. там десь була в іншому сеті імітація кидка медузи (її не видно на цю камеру), теж наче нормально, не перекинувся набік)) ще ми відпрацьовували швидке перевертання зі спини на живіт, теж внизу майже на сітці...
А потім Рома нам показав, як треба) ну то звичайно акробатика)) якась людина-павук
   
А ти не напружуйся. Просто розслабся. Потік все зробить сам. Будеш боротись з потоком - буде ще гірше.
Що до акробатики, то це ще потрібно мати до цього задатки. Просто стабільно падати і виконувати прості елементи може навчитись кожен. А от займатись саме акробатикою до цього задатки потрібно мати. Це як на автомобілі. Начитись просто їздити може майже кожен, а от стати автогонщиком можуть не так і багато людей.
   
Та колись навчуся) пам'ятаю як в дитинстві вчився їздити на велосипеді, і коли вже катався, спершу дуже втомлювались руки, бо вчіплявся ними за руль... І це було дивно, що не ноги втомлюються, як очікувалось) а потім звичайно навчився розслаблювати незадіяні м'язи) так і тут, ще мозок не розуміє що від нього потрібно і мобілізує все, що може)
   
Така сама штука була в мене при польотах на літаку. Спочатку стискував ручку рерування в руках так, ніби з неї хотів сок видавити.  А потім почав тримати з нормальним зусиллям, мінімально достатнім, щоб керувати літаком.
   
Ну!)) а з автомобілем як було, згадай?) вже правда не так критично, бо схожі принципи керування з двоколісним транспортом... з літаком (чи планером) я навіть не уявляю, мабуть теж було б мені дууже незвично, бо там додається 3-й вимір, який на поверхні не відчуваєш!
а тут (у польотах у вільному падінні) ще ця неймовірна чутливість до положення тіла і рухів) а я звик багато плавати, відчувати опір середовища... а тут його нема  :facepalm: ))
   
Ну в мене все було трохи по-іншому.
Спочатку я отрав права мотоцикліста. Це було ще в школі. В 16 років. Ну на велосеедах  і мопедах я й до того їздив. А мотоцикл - це той самий велосипед, тільки з "газулькою". :)
Так що з мотоциклом проблем не було. В школі ж здав на права тракториста. До сих пір десь лежить свідоство машиніста-тракториста 2-го класу.
Потім був літак. А аж потім був автомобіль. :)
Так що з автомобілем особливих проблем не було.
Там не тільки третій вимір дадається. Там стереотипи керування зовсім інші. Наприклад, на літаку перед виконанням повороту швидкість треба збільшити, а не зменшити, як на автомобілі. Крім того на твій вістибюлярний апарат діють різні прискорення, що спотворюють твоє уявлення про положення літака в просторі. Тому так важливо в польоті довіряти приладам, а не своїм відчуттям.
Що до чутоивості до рухів і тіла - тут ти правий. З одного боку нібі і відчуваєш опір та пружність повітря, а з іншого - все таке легке і піддатливе, що найменший твій рух ламає цю крихку рівновагу між силою опору повітря і силою тяжіння там повністю міняє баланс аеродинамічних сил. 

Останнє редагування: 26 червня 2017 09:56:14 від Влад
   

вже впевненіше почуваюсь в трубі, але на відео бачу скільки помилок! :facepalm1:
   
По-перше, труба для твоїх габаритів трохи тіснувата. В тебе майже немає маневру по горизонту. Ти весь час стикаєшся з стінками. Це, на мою думку, тебе дещо відволікає від основного завдання - контролю вертикальної швидкості.
По-друге, в тебе трохи не вистачає контролю над вертикальною швидкістю. Вірніше ти не можеш впіймати динаміку її зміни. Спробуй діяти трохи плавніше. Без різких рухів. Враховуй інерцію свого тіла. Пам'ятай, що ти лежиш не на перині, а "на воздусях". А "воздуся" штука пружна. Реакція на твої рухи буде з маленьким запізненням. Тому ше спіши. Дай твоєму тілу в потоці знайти точку рівноваги
   
Дякую за комент) так, все вірно. Там люди і по двоє умудряються літати, але такі як Рома, тобто досвідчені і менших розмірів)
Я зараз хочу навчитися зависати посередині, між стінками, ну і краще контролювати висоту. І ще там є вправа, де сам заходиш, лягаєш на потік з положення стоячи, може вийде...
Якщо ходити більш менш регулярно, то воно й не забувається...)
   
Врахуй ще те, що парашут за спиною і запаска на пузі змінюють аеродинаміку твого тіла. Тому те, що виходило в трубі, може не вийти в реальному струбку з парашутом.
   
я це вже не раз перевірив практично) рівновагу по-іншому тримати доводиться, д1-5у норовить покласти набік або на спину) і підвісна система давить
доводиться докладати значно більших зусиль, тому розслабитись не так і виходить... як ті спортсмени з цими парашутами робили наприклад групові вправи, я не уявляю!))
та й ти ж мабуть теж!))
і без труби... ну, хіба що в давні часи досаафів заняття були безкоштовними і можна було все відпрацювати прямо в небі... (десь на початку гілки ми про це говорили)
   
Я бачив як у нас два парашутиста-початківця мало не купольною акробатикою на Д-1-5у займались. Зійшлись в повітрі і довго не могли розібратись кому в яку сторону потрібно розходитись. З землі це виглядало як чиста купольна акробатика. А ти говориш про групову... :-)
До речі... Групову акробатику, вірніше падіння в формації з Д-1-5у можна спостерігати в фільмі "Парашутисти". Там актори, які грали спортсменів-парашутистів, стрибали саме з Д-1-5у. Якщо придивитись до їх ранців, то це помітно.
   
Сьогодні знову один раз стрибав - знову там поздирав шкіру, де ножні обхвати закриваються! Біда з цим, не знав, що таке часто буває. Буду там щось підкладати наступного разу. Все таки парашутизм травмонебезпечний вид спорту))
З хорошого - на аеродромі з'явився інтернет 3g, дійшла й туди цивілізація!
А фільм "Парашутисти" я, на мій сором, так не бачив ще! Ось подивлюся, цікаво...
У нас сьогодні з одним товаришем теж було досить небезпечне сходження, ну але вже більш досвідчені, як тоді коли був перший раз, і парашути керовані, нормально розійшлися
   
З ножними обхватами потрібно бути уважним. Там не тільки поздирати, а й придавити можна. І це не так смішно, як здається. Особливо тому, у кого придавило. Ця проблема інколи трапляється саме у парашутистів "мужеського" полу. У дівок таких проблем не буває. :-)
Фільм подивись обв'язково. Доволі цікавий.
   
Це могло б бути смішним тим, хто ніколи не стрибав з таким парашутом, та й взагалі з парашутом. А тут як уявлю собі..
У нас вчора один товариш десь років 50 чогось повісив собі на руку гоу про при стрибку на 10 секунд... Нафіга, спитатись? Що там таке можна зняти, селфі хіба що... Таке нехтування правилами безпеки дорослими людьми!
   
А скільки в цього товариша стрибків ?
Взагалі дуже бажано, щоб руки при стрибку були вільні.
Навіть камера на шоломі, що ваважається майже ідеальним місцем кріплення камери, може принести неприємності. Були неодноразові випадки захльосту строп за кріплення камери. А це дуже небезпечна відмова парашуту. Якщо шию оператору не зламає, то все одно позбутися такого куполу буває дуже важко. Навіть відчеплення не допомогає.
   
Я не знаю, вперше його бачив... Він ніби десь із армії, чийсь знайомий. Відділився він красиво, мені було видно, бо сидів майже біля дверей, чекав своєї наступної висоти. Потім в нього видно було спрацював автомат на запасці, і він потім говорив, що в армії там ппку не ставлять. Ну от, незрозуміло навіщо бути таким потенційним камікадзе? Це він скористався, що випускаючий його товариш, приніс ту камеру і дав йому вже в салоні... Взагалі там правило на Прогресі, що з камерою можна після 100 стрибків. Не знаю, як на інших дропзонах
   

Цю тему переглядають:

0 Користувачів і 1 гість
 
Повна версія