Раді Вас бачити! » Увійти » Створити новий профіль

Дистанційка (війна та ковід) вбила шкільну освіту :(

Результати міжнародного освітнього дослідження PISA-2022, які з’явилися наприкінці 2023 року, засвідчили, що з 2018 року в українських 15-річних підлітків значно впав рівень знань.

Лише 58% українських учнів досягли принаймні базового рівня математичної грамотності, 59% – читацької грамотності та 66% – природничо-наукової грамотності.

Про можливі неочевидні причини такої тенденції в інтерв’ю для "Української правди. Життя" розповіла директорка Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.

Читацька грамотність
За даними дослідження, українські 15-річні підлітки за рівнем читацької грамотності відстають від своїх однолітків з країн Організації економічного співробітництва та розвитку на 2,5 роки.

ОЕСР – це "клуб успішних країн", які є організаторами дослідження. До нього входять 37 держав, зокрема США, Велика Британія, Німеччина та Франція.

Вакуленко зауважила, що причиною цього міг стати психологічний стрес, навантаження та відсутність сформованих навичок концентруватися на великих текстах.

"Підліток, який доволі довго перебуває в глибокому стресі, прочитавши перший текст, може забути його зміст, поки працюватиме з наступним; неправильно зафіксувати ключові ідеї тощо", – пояснила вона.

За словами фахічині, у світовому контексті зниження читацької грамотності є наслідком перебування в цифровому світі коротких повідомлень і відмови від довгих повноцінних текстів.

Природничі науки
Попри те, що українські підлітки мають кращі результати із природничих наук, від своїх однолітків з країн ОЕСР вони відстають на 1,5 року.

Як зазначила Тетяна Вакуленко, у школах існують проблеми з експериментальною частиною вивчення природничих наук.

"Нашим учням складно розуміти обов'язкові етапи експериментів, зокрема, у дистанційному форматі, адже потрібне залучення учня до процесу і спостереження. Але навіть у закладах, де навчання відбувається очно, часто експериментів вкрай мало.

Є прекрасні віртуальні експерименти, лабораторії, які можна ефективно використовувати, особливо, якщо інших варіантів немає. Але якщо є хоча б якийсь шанс проведення очних експериментів, ним треба скористатися", – наголосила вона.

   
Математика
У галузі математики розрив між українськими підлітками та їхніми однолітками з країн ОЕСР також становить 1,5 року. Крім того, в нашій країні спостерігається світовий тренд, в якому кращі результати з цього предмету показують хлопці.

"Недостатньо популяризуються математичні, інженерні професії серед дівчат. Недостатньою є й інтеграція дівчат до гуртків, які стосуються робототехніки, конструюванню механізмів, приладів тощо.

Програмування, ІТ-інжиніринг популярні в Україні, але не завжди дівчат і хлопців у них пропорційно рівна кількість. Часто хлопців дещо більше. Важливо показувати, що це класні професії для жінок. Там можна досягти успіху, самореалізуватися, отримувати гідну заробітну плату і визнання", – пояснила Вакуленко.

Однак у 2018 році помітної різниці між дівчатами та хлопцями з математики не було. Очільниця УЦОЯО вважає, що причиною її збільшення можуть бути дистанційні формати навчання та війна.

Соціально-економічний статус родини
У рамках PISA-2022 досліджували й вплив низького соціально-економічного статусу родини на успіхи дитини у навчанні. Згідно з результатами, в Україні такі учні мають вищі шанси досягти базового рівня з математики, аніж підлітки у Грузії, Польщі, Болгарії та Молдові.

"Діти з родин з нижчим соціальним і економічним статусом мають менше шансів відвідувати гуртки, присвячувати достатньо часу навчанню, тому що часто вони допомагають батькам з роботою або самі вимушені працювати, щоб частково підтримувати родину.

Щоб боротися з цим, потрібно створювати безоплатні гуртки для всіх категорій учнів. Заклади освіти мають залучати вчителів, які можуть організовувати позашкільні активності; створювати різні за складом класи, де обов'язково є сильні учні, які можуть стати рольовою моделлю і прикладом", – зауважила очільниця УЦОЯО.

Водночас, як показало дослідження, в Україні є близько 10-12% так званих стійких учнів. Це діти, які походять з родин з нижчим соціально-економічним статусом, однак мають високі результати.

"Тобто низький соціально-економічний статус – не вирок, хоча він і має свій вплив. Будь-яка країна намагається створити такі умови, де це взагалі немає жодного значення, хоча це й ідеалістична картина", – наголосила Вакуленко.
   
Тут дехто з троєщинських економістів топив за те, щоб позвільняти більшість вчителів і взагалі все перевести на дистанційку навить в мирний і не ковідний час.... 
А Вас попереджали!
 :lol:
   
Re: Дистанційка (війна та ковід) вбила шкільну освіту :(

Та якось впораємося.
   
Пізніше ще і катастрофа в соціалізації вилізе.
   
Тут дехто з троєщинських економістів

І я навіть здогадуюсь хто.  :D
   
Та там нечего было убивать.
Сейчас можно учиться дистанционно и онлайн, было бы только желание.

Школа в таком виде как она была 100 лет назад изжила себя.
Нужны новые формы и программы обучения.
Реально новые, а не смена вывесок…
   
Надо кто из детей хочет, пусть ходит, а кто не хочет, пусть дома учатся. Или буллеров просто на онлавн отправлять.
   
Re: Дистанційка (війна та ковід) вбила шкільну освіту :(

Пізніше ще і катастрофа в соціалізації вилізе.
Це "майбутнє" так наголосує, що Трумп може виявитися ще не найгіршим варіантом...
   
Надо кто из детей хочет, пусть ходит, а кто не хочет, пусть дома учатся. Или буллеров просто на онлавн отправлять.
Булери, це основа соціалізації  :love:
   
Пізніше ще і катастрофа в соціалізації вилізе.
Така проблоема і в інших країнах існує.
Приміром в Японії.
   
це страшний баян
   
Булери, це основа соціалізації  :love:

Волки - санитары леса?
   
Волки - санитары леса?
Звісно.

На прикладі булерив дитина вчиться що люди бувають лайном а лайно треба п***а а не розмови розмовляти
   
Звісно.

На прикладі булерив дитина вчиться що люди бувають лайном а лайно треба п***а а не розмови розмовляти

Хз.
В сусідній темі писали, що на заході в школах більш важливі соціальні навики, бо на них гроші заробляють.
   
Звісно.

На прикладі булерив дитина вчиться що люди бувають лайном а лайно треба п***а а не розмови розмовляти

Это дебильная стратегия.
На любую силу найдется бОльшая сила…

Нужно так себя вести, чтобы булерам не было интереса тебя булить…
   
Нужно так себя вести, чтобы булерам не было интереса тебя булить…

Така поведінка теж підвищує соціалізацію.
   
Булери, це основа соціалізації  :love:

Рушій соціалізації та головний рекрутінґ тул в мусарню.  (tu)
   
Это дебильная стратегия.
На любую силу найдется бОльшая сила…

Нужно так себя вести, чтобы булерам не было интереса тебя булить…
Це скучно.

п***а булерів богоугодно та приємно, я робив це з великим задоволенням  8-)
   
Дистанційна освіта та робота - це найкраще що вийшло з ковідофашизму.

Народ просьок що неоплачуєме з'їдання роботодавцем дві-три години кожного дня робітника це афьора.
   
Re: Дистанційка (війна та ковід) вбила шкільну освіту :(

Дистанційна освіта та робота - це найкраще що вийшло з ковідофашизму.

Народ просьок що неоплачуєме з'їдання роботодавцем дві-три години кожного дня робітника це афьора.
Дурня
   
Тут дехто з троєщинських економістів топив за те, щоб позвільняти більшість вчителів і взагалі все перевести на дистанційку навить в мирний і не ковідний час.... 
А Вас попереджали!
 :lol:
ти жовчна тваринка
   
Та там нечего было убивать.
Сейчас можно учиться дистанционно и онлайн, было бы только желание.

Школа в таком виде как она была 100 лет назад изжила себя.
Нужны новые формы и программы обучения.
Реально новые, а не смена вывесок…
все верно, насмотрелась на теток училок в школе, им всем ПОФИГ на учеников
   
ти жовчна тваринка

 :spruce_up:
   
Просто дистанционка показала реальное количество детей, которые мотивированы учиться, которым это интересно. Для таких на дистанционке есть все условия — интернет кишит обучающими материалами по всем предметам. Другое дело, что там почти ничего нет на мове… английский и русский в основном. За 30 лет незалежности даже Фихтенгольца на мову так и не перевели :)

Ну и еще особенность: дети, которые мотивированы учиться, точно так же мотивированы покинуть Украину. И делают это вместе с родителями очень активно. Понятно, что остаются тут те, которые потом и служат основой для той грустной статистики в стартпосте.
   
Вчителі та бібліотекарі це дві відживші верстви of gate keepers.
   
Просто дистанционка показала реальное количество детей, которые мотивированы учиться, которым это интересно. Для таких на дистанционке есть все условия — интернет кишит обучающими материалами по всем предметам. Другое дело, что там почти ничего нет на мове… английский и русский в основном. За 30 лет незалежности даже Фихтенгольца на мову так и не перевели :)

Ну и еще особенность: дети, которые мотивированы учиться, точно так же мотивированы покинуть Украину. И делают это вместе с родителями очень активно. Понятно, что остаются тут те, которые потом и служат основой для той грустной статистики в стартпосте.

Тих які самостійно вмотивовані завжди невиликий відсоток, але є досить великий відсоток тих, кого можна вмотивувати відносно невиликими зусиллями і саме цей відсоток більш за все страждає від дистанційного навчання.
   
Просто дистанционка показала реальное количество детей, которые мотивированы учиться, которым это интересно. Для таких на дистанционке есть все условия — интернет кишит обучающими материалами по всем предметам. Другое дело, что там почти ничего нет на мове… английский и русский в основном. За 30 лет незалежности даже Фихтенгольца на мову так и не перевели :)

Ну и еще особенность: дети, которые мотивированы учиться, точно так же мотивированы покинуть Украину. И делают это вместе с родителями очень активно. Понятно, что остаются тут те, которые потом и служат основой для той грустной статистики в стартпосте.

У тебе немає дітей....
   
Воно канешно до Школи треба ходити, соціум :) , ну тіпа девочек за косічку посмикать :first_mov: 
У статтє нєфіга про це не написано, наче для якогото Научного вєстніка :gigi:
   
Був случай біля школи...Йде Діректриса усі школяри...Драсте ...а один малий... Дапішлавонанакуй :gigi: ...шо-шо? Ти з якого класу?... ні з якого, бо у школу ще не ходю :snooks:  :gigi:
   
каждый раз когда взлетает миг, по всей стране учебный процесс останавливается
уж какой там уровень, не успевают даже программу пройти
   
Тих які самостійно вмотивовані завжди невиликий відсоток, але є досить великий відсоток тих, кого можна вмотивувати відносно невиликими зусиллями і саме цей відсоток більш за все страждає від дистанційного навчання.

Вообще, детей мотивировать учиться должны их родители. Но современные папы с мамами похоже, что тоже со своими детьми на дистанционке… неучи плодят неучей… тут не дистационка виновата, а полная дискредитация высшего образования. Ведь современные родители почти все с высшим образованием, потому что вузов (да не просто вузов, а университетов плять!!!) за 30 лет в Украине стало больше, чем в любой европейсой стране. И вот они все получили корочки «вузов», в которые невозможно было не поступить и невозможно было не «закончить». И учиться для этого не обязательно… ну а детки просто пример берут. И при чем тут дистанционка?
   
Вчителі та бібліотекарі це дві відживші верстви of gate keepers.

Учитель - это вечная профессия.

Вопрос только в количестве и качестве...
   
У тебе немає дітей....

Да. Для большинства школа - это камера хранения... чтоб росли до поры-до времени под присмотром и охраной...
   
Вообще, детей мотивировать учиться должны их родители. Но современные папы с мамами похоже, что тоже со своими детьми на дистанционке… неучи плодят неучей… тут не дистационка виновата, а полная дискредитация высшего образования. Ведь современные родители почти все с высшим образованием, потому что вузов (да не просто вузов, а университетов плять!!!) за 30 лет в Украине стало больше, чем в любой европейсой стране. И вот они все получили корочки «вузов», в которые невозможно было не поступить и невозможно было не «закончить». И учиться для этого не обязательно… ну а детки просто пример берут. И при чем тут дистанционка?

  (tu)

Савершенно в дырочку!
   
Да. Для большинства школа - это камера хранения... чтоб росли до поры-до времени под присмотром и охраной...

Так.
   
Крім того, в нашій країні спостерігається світовий тренд, в якому кращі результати з цього предмету показують хлопці.

Тюю...так завжди було :gigi:
Був случай у школі:gigi:  вдули пляшку Ркацетелі на 12 дєвочок і мальчіков. І почухали у Школу а там контрольна з Геометрії 8-)
Мальчікі написали всі на 5, а Дєвочкі всі на 2 :gigi:
   
  (tu)

Савершенно в дырочку!

Каргокульт. І не лише в освіті.
   
Да. Для большинства школа - это камера хранения... чтоб росли до поры-до времени под присмотром и охраной...

Во-во! Личинок наебли, а оставить их одних дома боятся — переебуцца и хату спалят. Потому и воют про вред дистанционки.
   

Цю тему переглядають:

0 Користувачів і 1 гість
 
Повна версія