Раді Вас бачити! » Увійти » Створити новий профіль

Starship - тестовий політ.

Re: Starship - тестовий політ.

В одноразовому форматі Starship може вивести на орбіту еквівалент ISS за чотири запуски  :-)o
Вони втрачають третину палива на підйом над стартовим столом на 100 метрів.
Це дуже велика розкіш.
   
Re: Starship - тестовий політ.
N88

Вони волочуть у космос ВЕСЬ комплекс, що був на старті.
Ще на початку космонавтики було доведено, що ефективність ракетної системи напряму залежить від того, чи волочеш ти у космос непотрібний баласт, чи скидаєш його.
Вони вимикають двигуни, щоб ще трохи розтягти імпульс у часі, але тягнуть разом зайву важелезну конструкцію і непрацюючі двигуни, які навіть при гальмуванні і посадці більше не працюватимуть.
Це найголовніший мінус цього проекту.
Крім купи інших.
В'язка фалконів з розгінним блоком значно б покращила ттх старшипа.
А так усюди клин.

Обєм метану і кисню коштує набагато менше ніж те саме + бочка + двигуни + все інше.
Так, трохи падає ефективність одного пуску. Але за рахунок багаторазовості істотний виграш.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Вони втрачають третину палива на підйом над стартовим столом на 100 метрів.
Це дуже велика розкіш.
Ще раз в одноразовому форматі Starship може вивести на орбіту еквівалент ISS за чотири запуски якісь рандомні комменти цього не змінюють.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Так, трохи падає ефективність одного пуску.
Собівартість одного пуску в форматі одноразового використання 90 лямів не існує нічого що з цим навіть приблизно може конкурувати вже не кажучі про багаторазове використання
   
Re: Starship - тестовий політ.

Собівартість одного пуску в форматі одноразового використання 90 лямів не існує нічого що з цим навіть приблизно може конкурувати вже не кажучі про багаторазове використання
Вас важко зрозуміти.
Ви говорите про ефективність системи, як коефіцієнт відношення стартової маси до виведеної на навколоземну орбіту, чи про  ефективність як вартість запуску у відношенні до маси виведеного на орбіту вантажу, чи про що?
До чого тут зауваження про рандомні коментарі і їх вплив?
Тут люди обмінюються думками і обговорюють питання.
Ввічливість перша ознака розуму.

І стосовно еквіваленту мкс. Давайте будемо вести мову по фактам, а не по далеким прогнозам.
Я переконаний, що ця зв'язка до розуму доведена не буде через неефективну конструкцію, що відкидає принцип скидання зайвої ваги. Багаторазовість сумнівна. Бо як показав сьогоднішній запуск, матеріали і механізми не витримують навантажень спричинених гігантизмом у такому виконанні.

Останнє редагування: 15 березня 2024 00:46:14 від Fedir
   
Re: Starship - тестовий політ.

Якщо все було заправлене під зав'язку, то чого той старшіп пустий не змогли ні розігнати, ні підняти, ні загальмувати?
Напевно і заправка не була під зав'язку. На бустері двигуни перед приводненням на відрацювали, як слід, хоча і запускалися.
Про корабель послухаємо, що скажуть. Остання телеметрія була з висоти 65 км за дуже високої швидкості - 25700 км/год. Напевно найскладнішим є повернення корабля таких розмірів з його TPS плиткою. Хоча SX намагається зробити усе максимально простим і від того більш практичним та надійним, збереження такої махини у пеклі 1500oC на першій космічній швидкості надзвичайно складна проблема.
Та сподіваюсь, відпрацюють. Напевно вже цього року в них полетять нові модифікації систем (збільшені) і з новими двигунами підвищеної потужності.
Очікую IFT-4 місяці за півтора, а далі має бути щомісяця.
   
Re: Starship - тестовий політ.

ефективність як вартість запуску у відношенні до маси виведеного на орбіту вантажу
   
Re: Starship - тестовий політ.

Напевно і заправка не була під зав'язку. На бустері двигуни перед приводненням на відрацювали, як слід, хоча і запускалися.
Про корабель послухаємо, що скажуть. Остання телеметрія була з висоти 65 км за дуже високої швидкості - 25700 км/год. Напевно найскладнішим є повернення корабля таких розмірів з його TPS плиткою. Хоча SX намагається зробити усе максимально простим і від того більш практичним та надійним, збереження такої махини у пеклі 1500oC на першій космічній швидкості надзвичайно складна проблема.
Та сподіваюсь, відпрацюють. Напевно вже цього року в них полетять нові модифікації систем (збільшені) і з новими двигунами підвищеної потужності.
Очікую IFT-4 місяці за півтора, а далі має бути щомісяця.
Мені б ваш оптимізм.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Нє  ну тут Маск поза конкуренцією.
Та ще й при тому, що здійснює стільки запусків за рік.
Я просто думаю, що зв'язка шести-семи Фалконів зробила б ту саму роботу і блоки б гарантовано сіли. А якби там був центральний блок у якості розгінного, з меншою кількістю двигунів чи меншим відсотком використання потужності для економії палива на заатмосферний розгін, взаналі б булр чудово. Вивести на орбіту шип з порожніми баками чи повністю заправлений, то ж велика різеиця.
Проблеми, які виникають при створенні такої гігантської ракети можуть виявитись і непереборними.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Вони втрачають третину палива на підйом над стартовим столом на 100 метрів.
Це дуже велика розкіш.
Їх завдання зробити конвеєрну систему великотонажного виведення/повернення для масштабного заробляння грошей. Вона має бути максимально надійною, простою і швидкою в обслуговуванні. І за таких умов навряд можна вимагати від системи рекордної ефективності одиничного виведення на орбіту, хоча загалом вона навпаки має стати незрівнянно ефективнішою економічно від решти.
Оцінюючи характеристики та рішення Starship треба ще мати на увазі мету колонізації Марсу з надзвичайно обмеженими там можливостями в обслуговуванні елементів системи та виробництва палива. Бо з Землі його не навозишся.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Мені б ваш оптимізм.
8 запусків цього року це їх підтверджені конкретні плани.
   
Re: Starship - тестовий політ.

зв'язка шести-семи Фалконів зробила б ту саму роботу і блоки б гарантовано сіли
Але уявіть процес їх повернення в систему для наступного польоту вже наступного дня.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Але уявіть процес їх повернення в систему для наступного польоту вже наступного дня.
Рекорд для простішого Фалкона здається 6 днів.
Для цієї махіни навряд буде менше.
Уе компенсується кількістю комплектів.
Так. Метан і кисень можна знайти або виробити всюди.
Цікаво, чи продовжились досліди з каталітичного синтезу спирту з вуглекислого газу?
Чомусь ця тема заглохла. А спирт теж міг би стати хорошим паливом для міжпланетних подорожей.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Ця ракета може бути замінена блоком з шести-семи Фалконів. Які вже вилизані і працюють як годинник.
Щоб шип вилітав у космос заправленим, не витрачаючи власне пальне на розгін, має бути проміжний ступінь. Тобто розгінний блок. Для простоти і дешевизни, він може бути і твердопаливним.

За планами його дозаправлятимуть на орбіті
   
Re: Starship - тестовий політ.

Вас важко зрозуміти.
Ви говорите про ефективність системи, як коефіцієнт відношення стартової маси до виведеної на навколоземну орбіту, чи про  ефективність як вартість запуску у відношенні до маси виведеного на орбіту вантажу, чи про що?
До чого тут зауваження про рандомні коментарі і їх вплив?
Тут люди обмінюються думками і обговорюють питання.
Ввічливість перша ознака розуму.

І стосовно еквіваленту мкс. Давайте будемо вести мову по фактам, а не по далеким прогнозам.
Я переконаний, що ця зв'язка до розуму доведена не буде через неефективну конструкцію, що відкидає принцип скидання зайвої ваги. Багаторазовість сумнівна. Бо як показав сьогоднішній запуск, матеріали і механізми не витримують навантажень спричинених гігантизмом у такому виконанні.

Як це не витримують. Все що треба було витримали
   
Re: Starship - тестовий політ.

Уе компенсується кількістю комплектів.
Згоден.
Але таки пучок з 6-7 штук чималих бустерів уявити не можу. І як вони красиво відокремлюються і табунами сідають  :) 
На мій смак таки краще допиляти оцього дев'ятиметрового монстра з акулою у голові.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Як це не витримують. Все що треба було витримали
Коментатор на Альфі і я помітили, що аеродинамічний руль мав коливання не тільки навколо осі а й вздовж неї, тобто виривав з м'ясом поворотний механізм у корпусі. Що було з рештою рулів невідомо. Ну і система запуску двигунів мабуть не витримала. Як і система коригування просторової орієнтації.
Маючи 1200+ км/год на висоті 65 км в некерованому і не стабілізованому режимі, з непрацюючими двигунами, важко повірити, що все працювало як треба...
   
Re: Starship - тестовий політ.

Згоден.
Але таки пучок з 6-7 штук чималих бустерів уявити не можу. І як вони красиво відокремлюються і табунами сідають  :) 
На мій смак таки краще допиляти оцього дев'ятиметрового монстра з акулою у голові.
Ну, уявіть собі Хеві, тільки грубшу. ;)
А на висоті, навіть з одним бустером-свічкою у дупці, такий собі головастик, був би схожий на китайський феєрверк.
Проміж іншого, така схема виводила б більшу масу на орбіту.
   
Re: Starship - тестовий політ.

ця зв'язка до розуму доведена не буде через неефективну конструкцію, що відкидає принцип скидання зайвої ваги. Багаторазовість сумнівна. Бо як показав сьогоднішній запуск, матеріали і механізми не витримують навантажень спричинених гігантизмом у такому виконанні.
З бустером проблем не було, окрім моменту приводнення через збій двигунів. На мій погляд це "ліхачєство" пілотів, що не забажали їх запалити на пару-трійку секунд раніше. Аналогічна ситуація була під час випробовування їх SN пару років тому. Вибухали, а коли припинили випєндрюватись і стали запалюватись вище, усе спрацювало. М'яко посадити дуру 70 м заввишки і 9 завширшки з надзвуку завдання непросте, та не фантастичне.

Набагато складніше справа з поверненням самого Starship'у. Але якщо метою є виведення таких величезних об'єктів у космос, то ці розміри не зменшиш.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Коментатор на Альфі
Я про їх коменти вже висловлювався...
Бустер сідав рівно, двигуни запалились не усі з потрібних 6 (наче), та окрім одного, одразу згасли за секунду до падіння на шаленій швидкості. Дочекаємось коментів спейсів з поясненнями.
Можна передивитись оригінал SX з моменту 00:06:40 до 00:07:00.


Останнє редагування: 15 березня 2024 02:32:51 від Euro
   
Re: Starship - тестовий політ.

Ну, уявіть собі Хеві, тільки грубшу. ;)
А на висоті, навіть з одним бустером-свічкою у дупці, такий собі головастик, був би схожий на китайський феєрверк.
Проміж іншого, така схема виводила б більшу масу на орбіту.

Наскільки я розумію він просто не пригальмував коли треба було.
   
Re: Starship - тестовий політ.

короче...

підкинути таку махіну ніби виходить.
посадку бустера ще можуть якось допиляти.

а от концепція посадки Старшипу імхо хибна  -  посадити без ушкоджень таку конструкцію
з плавниками?
думаю він поступово трансформується у щось подібне до шатлу.

Для шатла потрібна злітна смуга якої нема на марсі
   
Re: Starship - тестовий політ.
Ale

відносну свободу конкретно в цих питаннях їм дають, крім того розвиток космічної галузі у СССР показує що і в умовах несвободи можна огранізувати розвиток якщо є бажання.
Можна якщо спиздити креслення німецьких ракет)
   
Re: Starship - тестовий політ.

Можна якщо спиздити креслення німецьких ракет)

А креслення німецьких ракет створювались в умовах свободи?
   
Re: Starship - тестовий політ.

А креслення німецьких ракет створювались в умовах свободи?
Як не дивно, але на момент, коли військова машина Германії набирала обертів - це був цілком свідомий вибір народу й примусу як такого не було. Але, як показує практика, це тимчасове явище.
   
Re: Starship - тестовий політ.

А креслення німецьких ракет створювались в умовах свободи?

я би запитав ширше - яке озброєння не має походження з Німеччини?
бо вони все придумали першими і після війни все цап-царапнули в них:
танки, літаки ( і реактивні), стрілкове, ракети, ядєрка, підлодки....

німці розквітають під час диктатури, бо потребують орднунгу.
   
Re: Starship - тестовий політ.

я би запитав ширше - яке озброєння не має походження з Німеччини?
бо вони все придумали першими і після війни все цап-царапнули в них:
танки, літаки ( і реактивні), стрілкове, ракети, ядєрка, підлодки....

німці розквітають під час диктатури, бо потребують орднунгу.
конструктори що все те створювали з'явились і заявили про себе ще до диктатури, в умовах диктатур проявлення талантів йде на спад  :-)o
   
Re: Starship - тестовий політ.

Як не дивно, але на момент, коли військова машина Германії набирала обертів - це був цілком свідомий вибір народу й примусу як такого не було. Але, як показує практика, це тимчасове явище.

Демократія, вибір - це одне. Свобода - це трохи інше. Вони не завжди йдуть в парі
   
Re: Starship - тестовий політ.

я би запитав ширше - яке озброєння не має походження з Німеччини?
бо вони все придумали першими і після війни все цап-царапнули в них:
танки, літаки ( і реактивні), стрілкове, ракети, ядєрка, підлодки....

німці розквітають під час диктатури, бо потребують орднунгу.

Ну в космос німці не літали. То таки совєти трохи і свого до тих ракет прикрутили
   
Re: Starship - тестовий політ.

FAA хотять знову результати розслідування аварії перед наступним тестом
   
Re: Starship - тестовий політ.

FAA хотять знову результати розслідування аварії перед наступним тестом
Ну мабуть і самі SpaceX теж хочуть зрозуміти що пішло не так перед тим як наступний тест запускати  :-)o
   
Re: Starship - тестовий політ.

FAA хотять знову результати розслідування аварії перед наступним тестом
Так що очікуємо на Rev 3, що може суттєво затримати процес, бо SX фізично мають бути готові за кілька тижнів, а з ФАА це навряд можливе. Така в них робота. По Фальконах 9 вже Rev 18 висить.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Щоб було зрозуміло  B-)

   
Re: Starship - тестовий політ.

Щодо посадки Booster 10.
Його намагалися саджати зовсім без гальмування двигунами після розділення, покладаючись виключно на чотири решітчасті рулі. У наслідку швидкість на висоті 1 км була ще надзвуковою, ну і коли ж тут гальмувати?! Крім цього, недостатньо кероване зниження (а може й вітер додав) призвело до розгойдування бустера і розплескування в баках палива з киснем. Напевно через це запалилися не усі заплановані двигуни, а в останній момент згасли і запалені, окрім одного. Після чого на висоті 462 м відбувся вибух. Ліхачі!
Але у такій методі є сенс, бо усе випробовується з встановленням на практиці конкретних меж.

Наступну спробу SX розраховує здійснити у травні. А загалом цього року ще 5-6 запусків.

Картинки справжні.

   
Re: Starship - тестовий політ.

Так що очікуємо на Rev 3, що може суттєво затримати процес, бо SX фізично мають бути готові за кілька тижнів, а з ФАА це навряд можливе. Така в них робота. По Фальконах 9 вже Rev 18 висить.

що це означає?
   
Re: Starship - тестовий політ.

Щоб було зрозуміло  B-)

Показати зображення...

Маю відчуття що їм доведеться всю поверхню покривати плитками

Після кожного запуску доведеться перебирати всі плитки як на шатлах.  :(

В цьому плані вони нічого нового не придумали
   
Re: Starship - тестовий політ.

У наслідку швидкість на висоті 1 км була ще надзвуковою, ну і коли ж тут гальмувати?! Крім цього, недостатньо кероване зниження (а може й вітер додав) призвело до розгойдування бустера і розплескування в баках палива з киснем

відмовившись від ентрі барн рептори у щильній атмосфері  взагалі могли зруйнуватися від опору повітря.

а старшип з аналізу телеметрії взагалі крутився - так шо покриття всього корпусу плитками може стати реальністю.
без жорстких крил як у шатла не дуже зрозуміло як вони забезпечать на спуску стабільність положення "брюхом вперед" тими рибячимі плавниками


туд трошки інфи:







Останнє редагування: 20 березня 2024 12:57:46 від kleynod
   
Re: Starship - тестовий політ.

Маю відчуття що їм доведеться всю поверхню покривати плитками

Після кожного запуску доведеться перебирати всі плитки як на шатлах.  :(

В цьому плані вони нічого нового не придумали
Ну на відміну від Шатлів левова частка плитки в Старшіпів однакові за формою та розмірами, і кріплення в них простіше.
На черзі вже нова модифікація корабля. Напевно щось з захистом зміниться, але навряд буде потреба вкривати плиткою весь корпус.

старшип з аналізу телеметрії взагалі крутився - так шо покриття всього корпусу плитками може стати реальністю.
без жорстких крил як у шатла не дуже зрозуміло як вони забезпечать на спуску стабільність положення "брюхом вперед" тими рибячимі плавниками
Мають знайти рішення запобігти нестабільності в процесі посадки як корабля, так і бустера. На те й розрахована така кількість екстремальних польотів на виживання.
   
Re: Starship - тестовий політ.

Ну на відміну від Шатлів левова частка плитки в Старшіпів однакові за формою та розмірами, і кріплення в них простіше.
На черзі вже нова модифікація корабля. Напевно щось з захистом зміниться, але навряд буде потреба вкривати плиткою весь корпус.

Мають знайти рішення запобігти нестабільності в процесі посадки як корабля, так і бустера. На те й розрахована така кількість екстремальних польотів на виживання.

Форма шатла то мабуть найїпонутіше технологічне рішення за всю історію космонавтики
   
Re: Starship - тестовий політ.

На те й розрахована така кількість екстремальних польотів на виживання


а шо в них немає компьютерів, аби змодулювати?
шатл доречі полетів і сів з першого разу.

Останнє редагування: 21 березня 2024 19:31:00 від kleynod
   

Цю тему переглядають:

0 Користувачів і 1 гість
 
Повна версія