Раді Вас бачити! » Увійти » Створити новий профіль

Томос наш

Re: Томос наш

Є кілька церков, які дійсно під суттєвим впливом Москви - це ті, які не поїхали на Критський Собор (Грузинська, Болгарська, Антиохійська) + Сербська, усього 5.

Але вага цього впливу перебільшена.

Це от як пригодовані баблом хуйло симпатики в країнах ЄС, типу нинішніх урядових партій в Італії, в Австрії, Орбан в Угорщині, Земан у Чехії і т.д.

Вони охоче беруть бабло у Кремля і навколокремлівських сил, за це відплачують їм риторикою - "нужно вєсті бізнес с Расієй, санкціі контрпродуктівни" і т.д.

Але коли вони реально потрапляють до уряду, то на рівні ЄС чомусь санкційних рішень не блокують і діють цілком у руслі загальноєвропейсько го курсу.

Так і "пригодовані" церкви - солодкою для РПЦ риторикою вони платитимуть скільки завгодно, але до активних дій (типу там осудження Варфоломія за "папізм" і тому подібне) вони нізащо не перейдуть, до останнього намагаючись усидіти на двох стільцях зразу.

А нинішня ситуація навколо української автокефалії цікава тим, що К-поль активні дії робитиме тільки щодо України - канонічна реабілітації Філарета і рукоположеного ним кліру, томос і т.д.

А от дії на розкол - осудження, припинення євхаристійного спілкування і т.д. - це все повинна буде робити Москва.

Що зручніше за все робити тим, хто хоче типу "і нашим, і вашим"? Як завжди - не робити НІЧОГО.

А не роблення нічого в данній ситуації буде вигідне К-полю і невигідне Москві.
   
Re: Томос наш

РПЦ це міністерство в уряді хуйло. стверджувати, що вони на щось не наважаться, це як у 2014 гадати про межі дозволеного в поведінці росії стосовно україни.
РПЦ може наважитись на що завгодно.
Але чим різкіші рухи робитиме РПЦ, тим в меншій мірі вона матиме підтримку інших помісних церков, які завжди в таких ситуаціях сповідували політику "ходіння між крапельками".
   
Re: Томос наш

Хто з єпископів Московської церкви в Україні підписав зверненням про автокефалію

Звернення до Вселенського патріархату щодо автокефалії підтримали з десяток єпископів УМП МП, - каже митрополит Софроній Митрополит Черкаський і Канівський УПЦ МП Софроній (Дмитрук) заявив про те, що поставив свій підпис під листом-зверненням до Вселенського Патріарха Варфоломія щодо надання автокефалії Українській православній церкві. Про це митрополит розповів в інтерв’ю «Главкому». Відповідаючи на питання про те, хто ще підтримав звернення, Софроній вказав на митрополита Овруцького і Коростенського УПЦ МП Віссаріона. «Мені казали, що ще владика Віссаріон там є (серед підписантів – «Главком»). Скажу так, що до десяти єпископів з нашого боку підтримують заяву», - говорить митрополит. Нагадаємо, у ЗМІ ще називався митрополит Переяслав-Хмельницький і Вишневський УПЦ МП Олександра (Драбинка), начебто він також є одним із підписантів листа. Але в коментарі «Главкому» раніше Драбинко заявив, що на час розгляду звернення, яке було схвалене Верховною Радою, не був ознайомлений з його змістом.
Повний текст читайте тут: https://главком/news/hto-z-jepiskopiv-moskovskoji-cerkvi-v-ukrajini-pidpisav-zvernennyam-pro-avtokefaliyu-497299.html

Ну і знов таки Філарет підтвердив, що 10 єпископів упц мп підписали звернення про Томос і вони будуть брати участь у створенні єдиної української помісної церкви та голосувати за її предстоятеля
   
Re: Томос наш

жодній логіці ці слова не протирічать,
Варфоломій хотів отримати формально підписи від упц мп, формально! щоб уникнути звинувачень у розколі,
тому він і поставив це умовою,
після 2016 року йому дуже кортіло показати дулю рпц, от він і скористався моментом, але хотів, щоб формально жодних звинувачень у розколі не було,
отака нормальна логіка, саме тому я вірю Філарету

От бачите: собі ви дозволяєте просто вірити а від олдбоя вимагаєте доказів. Якісь подвійні стандарти.
   
Re: Томос наш

він отримав підписи від упц мп,
вище я давала посилання одного з підписантів, зараз продублюю


думка окремих ієрархів із МП, котру вони бояться висловити публічно, це свідчення розколу
а ніяк не "зняття проблеми розколу"
знову брехня
   
Re: Томос наш

Повідомлення занадто довге
   
Re: Томос наш

Повідомлення занадто довге
   
Re: Томос наш

Так то в РПЦ зараз окремі спікери (свого роду "жиріки" церковного штибу) багато чого розказують, у тому числі про зібрання свого Всеправославного Собору, на якому "будєт нізложен єрєтік Варфоломєй".


Думкою багатіють, да.
   
Re: Томос наш

От бачите: собі ви дозволяєте просто вірити а від олдбоя вимагаєте доказів. Якісь подвійні стандарти.

не так,
я навожу слова Філарета та інших та показую, чому я їм вірю, бо доказів на паперці я пред'явити не можу, як і всі тута,
і прошу навзаєм навести хоча б чиїсь слова про те, що такої вимоги не було, щоб зрозуміти, чому опоненти так впевнено пишуть про брехню Філарета в цьому питанні,
до речі слова Філарета про 10 підписантів від упц мп підтверджує і один з підписантів звернення про Томос вище, що посилює довіру до слів Філарета,
у відповідь же жодних посилань хоча б на чиїсь слова з тих, хто в процесі,
доказів про вимогу чи невимогу Варфоломія тут бути не може з жодного боку, але є висловлювання людей, які були задіяні в перемовинах та в процесі, тому ми можемо спиратись на їх слова,
я навела такі слова, і не від одної особи,
у відповідь - жодного посилання
 

Останнє редагування: 10 вересня 2018 13:42:19 від Foxic
   
Re: Томос наш

думка окремих ієрархів із МП, котру вони бояться висловити публічно, це свідчення розколу
а ніяк не "зняття проблеми розколу"
знову брехня

думка висловлена публічно, тому це є прямим доказом, що Варфоломій отримав таки підписи від попів упц мп,
про філософію розколу наразі не йдеться,
чисто про формальний бік питання
   
Re: Томос наш

думка окремих ієрархів із МП, котру вони бояться висловити публічно, це свідчення розколу
а ніяк не "зняття проблеми розколу"
знову брехня
Наскільки я розумію, мова йде про те, що К-поль подаватиме своє рішення як дію на подолання розколу.

Формула така: в помісну церкву об'єднуються УПЦ КП, УАПЦ і окремі єрархи МП.
В результаті в Україні утворюється ситуація, коли не буде крупних неканонічних юрисдикцій, бо дві крупні такі юрисдикції розчиняться у помісній церкві, а структура, яка називається "УПЦ МП" є канонічною у складі РПЦ (К-поль не сприймає і ніколи не сприймав її, як помісну церкву, а лише як єпархію РПЦ).
Тобто, при належному бажанні і потрібному "ракурсі зору", це подаватиметься як подолання розколу.
Це цілком прослідковується у сьогоденній риториці Фанару.
   
Re: Томос наш

Є кілька церков, які дійсно під суттєвим впливом Москви - це ті, які не поїхали на Критський Собор (Грузинська, Болгарська, Антиохійська) + Сербська, усього 5.

Але вага цього впливу перебільшена.

Це от як пригодовані баблом хуйло симпатики в країнах ЄС, типу нинішніх урядових партій в Італії, в Австрії, Орбан в Угорщині, Земан у Чехії і т.д.

Вони охоче беруть бабло у Кремля і навколокремлівських сил, за це відплачують їм риторикою - "нужно вєсті бізнес с Расієй, санкціі контрпродуктівни" і т.д.

Але коли вони реально потрапляють до уряду, то на рівні ЄС чомусь санкційних рішень не блокують і діють цілком у руслі загальноєвропейсько го курсу.

Так і "пригодовані" церкви - солодкою для РПЦ риторикою вони платитимуть скільки завгодно, але до активних дій (типу там осудження Варфоломія за "папізм" і тому подібне) вони нізащо не перейдуть, до останнього намагаючись усидіти на двох стільцях зразу.

А нинішня ситуація навколо української автокефалії цікава тим, що К-поль активні дії робитиме тільки щодо України - канонічна реабілітації Філарета і рукоположеного ним кліру, томос і т.д.

А от дії на розкол - осудження, припинення євхаристійного спілкування і т.д. - це все повинна буде робити Москва.

Що зручніше за все робити тим, хто хоче типу "і нашим, і вашим"? Як завжди - не робити НІЧОГО.

А не роблення нічого в данній ситуації буде вигідне К-полю і невигідне Москві.



грузинська, сербська, болгарська і російська це реально більшість православного світу. Особливо дико, звичайно, грузинська в цьому списку виглядає
тобто, ясно, що як рахувати штики, то за Варфоломієм більшість
Але самовпевненість РПЦ будувалась завжди на реаліях. Всі ж розуміють, хто спирається на потужний ресурс, а хто на переважно віртуальний.
Варфоломій показав рішучість, але сказати, що його позиції такі уже бездоганні і йому нічого втрачати, я б не сказав.
Мало підстав говорити про ідеологічно обгрунтоване рішення. Ми всі, сподіваюсь, розуміємо, що мова про владні інтриги.  А тут широке поле для блефу, зрад і компромісів.
   
Re: Томос наш

От бачите: собі ви дозволяєте просто вірити а від олдбоя вимагаєте доказів. Якісь подвійні стандарти.
Олбдоюй ворог, йому як комунякам, чим гірше тим йому краще. Він готовий задля Юльки, Україну втопить в крові... Тому яка може бути віра цій гниді? Філарет реальний авторитет, а це невідомо що місцевого форуму.

Останнє редагування: 10 вересня 2018 13:48:00 від TimmiApostolMS
   
Re: Томос наш

Наскільки я розумію, мова йде про те, що К-поль подаватиме своє рішення як дію на подолання розколу.

Формула така: в помісну церкву об'єднуються УПЦ КП, УАПЦ і окремі єрархи МП.
В результаті в Україні утворюється ситуація, коли не буде крупних неканонічних юрисдикцій, бо дві крупні такі юрисдикції розчиняться у помісній церкві, а структура, яка називається "УПЦ МП" є канонічною у складі РПЦ (К-поль не сприймає і ніколи не сприймав її, як помісну церкву, а лише як єпархію РПЦ).
Тобто, при належному бажанні і потрібному "ракурсі зору", це подаватиметься як подолання розколу.
Це цілком прослідковується у сьогоденній риториці Фанару.

саме так, Варфоломій же й казав, що в Україні 27 років розкол, і Москва впродовж цих років ніяк не могла з цим впоратись,
от тепер Константинополь бере вирішення цього питання на себе і заради цього дає Україні Томос, який всіх повинен об'єднати 
   
Re: Томос наш

Наскільки я розумію, мова йде про те, що К-поль подаватиме своє рішення як дію на подолання розколу.

Формула така: в помісну церкву об'єднуються УПЦ КП, УАПЦ і окремі єрархи МП.
В результаті в Україні утворюється ситуація, коли не буде крупних неканонічних юрисдикцій, бо дві крупні такі юрисдикції розчиняться у помісній церкві, а структура, яка називається "УПЦ МП" є канонічною у складі РПЦ (К-поль не сприймає і ніколи не сприймав її, як помісну церкву, а лише як єпархію РПЦ).
Тобто, при належному бажанні і потрібному "ракурсі зору", це подаватиметься як подолання розколу.
Це цілком прослідковується у сьогоденній риториці Фанару.


це ясно
тут просто вище піднімалась тема, що без підписів ієрархів МП томосу не буде і це вимога Варфоломія.
твердження очевидно безглузде
   
Re: Томос наш

це ясно
тут просто вище піднімалась тема, що без підписів ієрархів МП томосу не буде і це вимога Варфоломія.
твердження очевидно безглузде

якщо Варфоломій дає Томос "заради єдності української церкви проти існуючого розколу" (як він каже), то йому конче потрібні були підписи від упц мп, і він їх отримав, 10 підписів
   
Re: Томос наш

якщо Варфоломій дає Томос "заради єдності української церкви проти існуючого розколу" (як він каже), то йому конче потрібні були підписи від упц мп, і він їх отримав, 10 підписів


і що від цих підписів, МП кудись зникає, чи підпис Сафронія і Драбинка можна вважати позицією МП?
проти існуючого розколу автокефалія української церкви і визначення МП як РПЦ. всєм сьострам по сєрьгам (с)
а вихвачувати окремих ієрархів із МП це якраз розкол
навіть якщо очевидно це є для Варфоломія вигідним, для нього безглуздо це ініціювати до вирішення питання з автокефалією.
   
Re: Томос наш

і що від цих підписів, МП кудись зникає, чи підпис Сафронія і Драбинка можна вважати позицією МП?
проти існуючого розколу автокефалія української церкви і визначення МП як РПЦ. всєм сьострам по сєрьгам (с)
а вихвачувати окремих ієрархів із МП це якраз розкол
навіть якщо очевидно це є для Варфоломія вигідним, для нього безглуздо це ініціювати до вирішення питання з автокефалією.
Лишній доказ, що юлька продалась, адже зараз захищаєш інтереси МП...  :facepalm1: Юльки вони такі юльки. Шукають деб продати Україну.
   
Re: Томос наш

і що від цих підписів, МП кудись зникає, чи підпис Сафронія і Драбинка можна вважати позицією МП?
проти існуючого розколу автокефалія української церкви і визначення МП як РПЦ
а вихвачувати окремих ієрархів із МП це якраз розкол
навіть якщо очевидно це є для Варфоломія вигідним, для нього безглуздо це ініціювати до вирішення питання з автокефалією.

давайте не з'їжджати у філософію розколу,
Ви просили докази про вимогу Варфоломія, я навела слова Філарета, Ви написали, що це брехня, не навівши жодного посилання хоч на щось, що дає підстави так думати, я навела купу посилань, які підтверджують слова Філарета, Ви написали - давайте документ, інакше без документу це брехня,
Ви сказали, що Варфоломій не отримав підписи від упц мп, я навела ДОКАЗ, що отримав, це були слова того, хто підписав це звернення, який тут ще доказ потрібен?
що тепер, слова Софронія, що підписав звернення, теж брехня? він сам себе оббріхав?


Останнє редагування: 10 вересня 2018 14:00:58 від Foxic
   
Re: Томос наш

Юльки вони такі юльки. Шукають деб продати Україну.
Oleksii Rohovyk
2 год
Злочинна вибірковість як політика.

США ввели пакет санкцій проти РФ, а наш гарант заявив, що ми введемо аналогічний пакет. Коли РНБО прийняло рішення, то виявилось, що з нього «випало» 40 фізичних та юридичних осіб, що причетні до окупації Криму та агресії на Донбасі. Хоча чому тут дивуватись якщо російський олігарх Фукс незаконно, але чомусь безперешкодно отримує дозволи на газовидобуток в країні.

Провладні депутати «накатали» заяви щодо підозр нардепа від «Опоблоку» Балицького в сепаратизмі. Але чомусь не накатали таких заяв на Медведчука, Мураєва і свого ж однопартійця Гончаренка. Хоча що таким як Медведчук, який може спокійно отримувати незаконний контроль над українським трубопроводом, а його жінка-велика таньцівниця освоювати нафтове родовище у РФ.

Коли в Медведчука чи Фукса «криша» на Банковій, то їм нічого не загрожує.
   
Re: Томос наш

після Томосу, блок вітренко, пішла істерія в маси  :(

https://stainlesstlrat.livejournal.com/video/album/291/?mode=view&id=5869


сбу  :telephone:
   
Re: Томос наш

грузинська, сербська, болгарська і російська це реально більшість православного світу. Особливо дико, звичайно, грузинська в цьому списку виглядає
тобто, ясно, що як рахувати штики, то за Варфоломієм більшість
Але самовпевненість РПЦ будувалась завжди на реаліях. Всі ж розуміють, хто спирається на потужний ресурс, а хто на переважно віртуальний.
А є одна відмінність із ситуацією навколо Критського собору.
Тоді у К-поля було завдання переконати усіх приїхати на собор, а у Москви - щоб не їхали.

Я вже вище писав - коли хтось сидить на двох стільцях відразу, то йому завжди зручніше чогось НЕ робити, ніж щось зробити.

Тому Москва до певної міри там перемогла.

А тут буде навпаки.

От змоделюємо ситуацію: напр., 11 жовтня Синод К-поля ухвалює томос про автокефалію.

РПЦ відразу впадає в лемент, припиняє євхаристійне спілкування, репетує про "папізм" і "єресь" і т.д.

Так от: чого в цій ситуації хотітиме від інших церкво Москва? Щоб вони, інші церкви, робили усе те, що робить вона.
А чого від них хотітиме К-поль? НІЧОГО. Сидіть на попі рівно і не відсвічуйте - це усе, чого буде треба Варфоломію.

І от тут Москві буде значно важче, бо заставити щось ЗРОБИТИ - складніше, ніж переконати НІЧОГО НЕ РОБИТИ.))))

Тому провангую: наслідуватиме різкі кроки Москви - та й то не факт, що повністю - тільки Сербія.

Що зроблять Болгарія, Грузія, Антиохія? Я думаю, що вони утримаються від визнання української автокефалії = НЕ включать нову УПЦ у свої диптихи.
Зроблять заяву, типу, допоки це питання провокує напруження між різними церквами, ми утримуємося - і т.д.
І скажуть Москві: ну от, дивіться, ми не визнали автокефалію, підтримали вас.

К-полю від того не буде ні холодно, ні жарко, бо по "кількості штиків" арифметична більшість церков автокефалію визнає.
К-полю буде цілком достатньо, щоб болгари, грузини і сирійці не робили надто різких рухів, наслідуючи РПЦ.
А вони самі робити тих рухів не хотять (і ніколи не хотіли).
   
Re: Томос наш

Oleksii Rohovyk
2 год
Злочинна вибірковість як політика.

США ввели пакет санкцій проти РФ, а наш гарант заявив, що ми введемо аналогічний пакет. Коли РНБО прийняло рішення, то виявилось, що з нього «випало» 40 фізичних та юридичних осіб, що причетні до окупації Криму та агресії на Донбасі. Хоча чому тут дивуватись якщо російський олігарх Фукс незаконно, але чомусь безперешкодно отримує дозволи на газовидобуток в країні.

Провладні депутати «накатали» заяви щодо підозр нардепа від «Опоблоку» Балицького в сепаратизмі. Але чомусь не накатали таких заяв на Медведчука, Мураєва і свого ж однопартійця Гончаренка. Хоча що таким як Медведчук, який може спокійно отримувати незаконний контроль над українським трубопроводом, а його жінка-велика таньцівниця освоювати нафтове родовище у РФ.

Коли в Медведчука чи Фукса «криша» на Банковій, то їм нічого не загрожує.
Помоєму за такі речі Порохоботів називають штабними, ти хочеш сказати що не штабна ????
Це текст невідомо кого невідомо про що з вашого штабу ))))



Так виглядає штабний ЮЛьок навіть лице зрадника і таке гнеле.

Останнє редагування: 10 вересня 2018 14:05:43 від TimmiApostolMS
   
Re: Томос наш

Но не могу удержаться, что б не запостить эту картинку. И кто-то до сих верит, что семейство за Украину?  А вы, ничтожные петрушки, как объясните это вот?

ну, я сподіваюсь, автор топіку отримала вичерпну відповідь на своє питання
   
Re: Томос наш

Це текст невідомо кого невідомо про що з вашого штабу ))))
це текст з Фейсбуку
ти маєш щось заперечити з приводу сказаного?
   
Re: Томос наш

Ось що написав Кураєв у своєму ЖЖ по гарячим слідам зустрічі патріархів 31.08.18:

Рассказывают, что Святейший уже в самолете наорал отечески вразумил митр. Илариона. Тот, обьездив весь крещеный мир, уверял начальство, что поддержка этим миром московской позиции по УПЦ обеспечена. Но Варфоломей предьявил иные мнения.


Не те, щоб я вважав Кураєва за достовірне джерело, але у цій ситуації воно дійсно схоже на правду.



Останнє редагування: 10 вересня 2018 14:16:46 від Джедай
   
Re: Томос наш
tyv

А скільки всього єпископів упц мп?
   
Re: Томос наш

А скільки всього єпископів упц мп?
Дохрєна, по-моєму понад 70 (якщо вікарних рахувати).
   
Re: Томос наш

Ось у Кураєва ще перепост свіжого - і досить таки "ватного" - текста іншого "релігієвєда".
Там якщо зігнорувати саму стилістику і векторність вати, то про ключові мотиви Фанару сказано досить точно:

Vladimir Shmaliy

Честно скажу, я не верил в то, что Константинополь будет действовать так, как мы видим сейчас. Мой просчет заключался в переоценке религиозного фактора в мотивах Фанара, в частности того, что Константинопольский Патриархат всерьез относится к своей роли «хранителя единства Православия».

К сожалению, последние действия КПля скорее подтверждают версию тех, кто считает, что идеей фикс Фанара является утверждение неопапистской теории и стратегии КПльского патриарха-авантюриста Мелетия Метаксакиса. Его краткое и бесславное патриаршество совпало с ирредентистской «малоазийской кампанией» Венизелоса, (второй греко-турецкой войны 1919-1922 гг) с целью осуществления т.н. греческой националистической «великой идеи» восстановления Византийской империи на руинах Османской. Эта авантюра обернулась исходом греков из Малой Азии и упадком Фанара, некогда имевшего огромное финансово-экономическое и политическое влияние в Османской империи. «Великая идея» имела и чисто церковные проекции в виде объявленных в марте 1922 г. Метаксакисом претензий на глобальную юрисдикцию в западной Европе, Америке, Азии.

Национализмы XIX века хорошо известны своей склонностью к конструированию/«воображению» (по Бенедикту Андерсону) истории, как части проекта по конструирования/«воображению» нации. Именно возникший и укрепившийся в новое время греческий национализм в период после провала «великой идеи» привел к конструированию теории глобальной юрисдикции КПльского патриархата. Это все та же греческая националистическая «великая идея», но в церковном облачении. Естественно, что под эту идею были инструментально и утилитарно подведены богословское и каноническое обоснования.

Вот почему с такой нескрываемой ненавистью церковные греки-националисты относятся к любому упоминанию идеи «Третьего Рима». Им видится в этом попытка подрыва собственной «великой идеи» восстановления «Второго Рима» если уж не в роли столицы Византийской империи, то хотя бы («до времени и пока», как любят говорить в Стамбуле) в роли этакого «Православного Ватикана».

Именно в свете этой националистической стратегии последние действия Фанара выглядят совершенно логично и выверенно. После краха Оттоманской империи именно Россия и ее Церковь стали главным, если не врагом, то «геополитическим соперником» греческого церковного национализма. Если в Москве теория «Третьего Рима» воспринимается с улыбкой, как «преданья старины глубокой», то в греческом воображаемом мире - как то символическое наследие, которое должно быть уничтожено.

КПльский патриархат уже предпринимал попытки уничтожения Московского патриаршества, признав обновленческий раскол. Позднее (гео)политические обстоятельства XX века длительное время не способствовали планам КПля. Украинский конфликт, сложное международное положение России позволяют сегодня Константинополю сделать резкий и точный удар.

Цель автокефального украинского похода Константинополя - не Украина, а «выдавливание» Московского Патриархата из содружества Православных поместных церквей, в котором КПль желает играть роль не то византийского императора, не то восточного папы. В Фанаре нанесли точный и рассчитанный удар. Если Москва смирится с действиями Константинополя - то она, тем самым, признает и всю теорию и аргументацию КПля последних ста лет. Если Московский Патриархат прервет общение с КПлем - он будет с радостью объявлен расколом, и будут предприняты действия для закрепления этого статуса. Не удивлюсь, если КПль вынашивает планы передачи проектируемой украинской церковной структуре символической юрисдикции над Россией, в случае если ему удастся спровоцировать долгосрочный раскол.



Ну хіба що в останнє речення наразі віриться слабо, але якщо РПЦ дійде у своїй істерії аж до анафем і імітацій "осуждальних соборів", то може і до такого дійти.
   
Re: Томос наш

Ось у Кураєва ще перепост свіжого - і досить таки "ватного" - текста іншого "релігієвєда".
Там якщо зігнорувати саму стилістику і векторність вати, то про ключові мотиви Фанару сказано досить точно:

Vladimir Shmaliy

Честно скажу, я не верил в то, что Константинополь будет действовать так, как мы видим сейчас. Мой просчет заключался в переоценке религиозного фактора в мотивах Фанара, в частности того, что Константинопольский Патриархат всерьез относится к своей роли «хранителя единства Православия».

К сожалению, последние действия КПля скорее подтверждают версию тех, кто считает, что идеей фикс Фанара является утверждение неопапистской теории и стратегии КПльского патриарха-авантюриста Мелетия Метаксакиса. Его краткое и бесславное патриаршество совпало с ирредентистской «малоазийской кампанией» Венизелоса, (второй греко-турецкой войны 1919-1922 гг) с целью осуществления т.н. греческой националистической «великой идеи» восстановления Византийской империи на руинах Османской. Эта авантюра обернулась исходом греков из Малой Азии и упадком Фанара, некогда имевшего огромное финансово-экономическое и политическое влияние в Османской империи. «Великая идея» имела и чисто церковные проекции в виде объявленных в марте 1922 г. Метаксакисом претензий на глобальную юрисдикцию в западной Европе, Америке, Азии.

Национализмы XIX века хорошо известны своей склонностью к конструированию/«воображению» (по Бенедикту Андерсону) истории, как части проекта по конструирования/«воображению» нации. Именно возникший и укрепившийся в новое время греческий национализм в период после провала «великой идеи» привел к конструированию теории глобальной юрисдикции КПльского патриархата. Это все та же греческая националистическая «великая идея», но в церковном облачении. Естественно, что под эту идею были инструментально и утилитарно подведены богословское и каноническое обоснования.

Вот почему с такой нескрываемой ненавистью церковные греки-националисты относятся к любому упоминанию идеи «Третьего Рима». Им видится в этом попытка подрыва собственной «великой идеи» восстановления «Второго Рима» если уж не в роли столицы Византийской империи, то хотя бы («до времени и пока», как любят говорить в Стамбуле) в роли этакого «Православного Ватикана».

Именно в свете этой националистической стратегии последние действия Фанара выглядят совершенно логично и выверенно. После краха Оттоманской империи именно Россия и ее Церковь стали главным, если не врагом, то «геополитическим соперником» греческого церковного национализма. Если в Москве теория «Третьего Рима» воспринимается с улыбкой, как «преданья старины глубокой», то в греческом воображаемом мире - как то символическое наследие, которое должно быть уничтожено.

КПльский патриархат уже предпринимал попытки уничтожения Московского патриаршества, признав обновленческий раскол. Позднее (гео)политические обстоятельства XX века длительное время не способствовали планам КПля. Украинский конфликт, сложное международное положение России позволяют сегодня Константинополю сделать резкий и точный удар.

Цель автокефального украинского похода Константинополя - не Украина, а «выдавливание» Московского Патриархата из содружества Православных поместных церквей, в котором КПль желает играть роль не то византийского императора, не то восточного папы. В Фанаре нанесли точный и рассчитанный удар. Если Москва смирится с действиями Константинополя - то она, тем самым, признает и всю теорию и аргументацию КПля последних ста лет. Если Московский Патриархат прервет общение с КПлем - он будет с радостью объявлен расколом, и будут предприняты действия для закрепления этого статуса. Не удивлюсь, если КПль вынашивает планы передачи проектируемой украинской церковной структуре символической юрисдикции над Россией, в случае если ему удастся спровоцировать долгосрочный раскол.

Ну хіба що в останнє речення наразі віриться слабо, але якщо РПЦ дійде у своїй істерії аж до анафем і імітацій "осуждальних соборів", то може і до такого дійти.

дуже сподіваюсь, що москва таки закусить вудила та почне робити рухи слона в посудній лавці, от тоді буде цікаво
   
Re: Томос наш

Чаплін ісходіт на кізяк:

Vsevolod Chaplin
8 сентября в 22:01 ·
А вот как: никаких решительных и серьезных действий, судя по всему, вообще не будет, пока Фанар не учредит в Украине свою "автокефалию": http://www.interfax-religion.ru/?act=news&div=70629
Митр. Иларион заявил, что "средства церковной дипломатии на сегодня исчерпаны". И что, больше никаких средств нет? Даже в случае "автокефализации" Украины ответят только разрывом общения, когда есть все основания для анафемы? Катастрофическое поражение воли, страшное неумение отвечать всей полнотой правды на обман и попрание канонов.

   
Re: Томос наш

ніяк, бо вона не вміє читати українською та не знає, що там написано,
бачить просто фото якогось пам'ятнику, явно з  глибини століть...

Пям'ятник "з глибини століть" Петро прибрав з бордів...

Не сподовся Володимир Великий, чи будуть які інші версії?



   
Re: Томос наш


Що зроблять Болгарія, Грузія, Антиохія? Я думаю, що вони утримаються від визнання української автокефалії = НЕ включать нову УПЦ у свої диптихи.
Зроблять заяву, типу, допоки це питання провокує напруження між різними церквами, ми утримуємося - і т.д.
І скажуть Москві: ну от, дивіться, ми не визнали автокефалію, підтримали вас.

К-полю від того не буде ні холодно, ні жарко, бо по "кількості штиків" арифметична більшість церков автокефалію визнає.


імовірно так і буде, до офіційного розколу сателіти РПЦ навряд дійдуть
але я не згоден, що константинополь спокійно такі речі сприйматиме
Тому що таку ситуацію важко назвати зміцненням впливу Варфоломія, а, я так розумію, його кінцева мета саме така.
   
Re: Томос наш

Пям'ятник "з глибини століть" Петро прибрав з бордів...

Не сподовся Володимир Великий, чи будуть які інші версії?
:lol:
може вирішив що тепер вже Володимирові треба заслужити честь знаходитися на плакаті під іменем "Петро Порошенко"?
   
Re: Томос наш

:lol:
може вирішив що тепер вже Володимирові треба заслужити честь знаходитися на плакаті під іменем "Петро Порошенко"?

цікава версія :)

   
Re: Томос наш

:lol:
може вирішив що тепер вже Володимирові треба заслужити честь знаходитися на плакаті під іменем "Петро Порошенко"?


побоявся, що виборці в бюлетені Вальдмара шукатимуть
   
Re: Томос наш

імовірно так і буде, до офіційного розколу сателіти РПЦ навряд дійдуть
але я не згоден, що константинополь спокійно такі речі сприйматиме
Тому що таку ситуацію важко назвати зміцненням впливу Варфоломія, а, я так розумію, його кінцева мета саме така.
А чому не можна назвати зміцненням? Додається ж один лояльний К-полю голос, а один конфронтаційний (РПЦ) на певний час (може й надовго) за власною ініціативою уходить в самоізолюцію.
Якщо представити спілку православних церков як "одна церква - один голос" (де-юре воно так і є), то баланс сил на користь К-поля дещо посилюється.
При цьому самим фактом такої дії К-поль проявляє свою першість, показує наявність у нього важелів впливу (не тільки щодо автокефалії, але й щодо канонічної реабілітації відлучених від іншої церкви кліриків) - і практичну відсутність важелів протидії у церкви (притому найбагатшої, найчисленнішьої і найбільш підтримуваної своєю світською владою), яка проти цього.

Гра ризикована, але іншого шляху пробувати зміцнювати вплив своєї кафедри (і протистояти експансіоністським ідеям РПЦ) у К-поля немає.
   
Re: Томос наш

Я думаю, що в плані уникнення ризиків для К-поля принципово важливі 2 пункти:

1) щоб внаслідок ситуації жодна церква, крім РПЦ і Сербської не пішли з ним (К-полем) у розкол;

2) щоб новоутворену УПЦ визнала якомога більша кількість помісних церков (якщо не публічно, то хоча б включенням її у диптихи).

При цьому Фанар очевидно розуміє, що вище голови не стрибнеш, тобто по другому пункту можна розраховувати тільки на церкви, які були на Криті (мінус Сербія).

   
Re: Томос наш

Моя думка щодо ролі Порошенка.

Напередодні переводу теми в публічну площину у квітні у Порошенка була тривала зустріч із Варфоломієм

Взаємні інтереси сторін достатньо очевидні. Для Порошенка, у якого істотний ризик невиходу у 2й тур, це один із засобів електоральної мобілізації, такий собі безвіз-2.

І навіть на випадок поразки - можливість після неї говорити, що за мого президентства і за моєї участі вирішилось історичне питання - і т.д., це зрозуміло.

Щодо Варфоломія: він чувак розумний і чудово усвідомлює, що шанси Порошенка на поразку вищі, ніж на перемогу. А гарантій,що новій владі (особливо на перших порах) буде цікава тема помісної церкви - немає, особливо якщо нова влада втягнеться в умовний Мінськ-3 із Москвою.
Але, в той же час, якщо до моменту приходу нової влади питання буде вже вирішено, а нове релігійне законодавство - затверджено, то нова влада нічого назад відігрувати не буде (насамперед із електоральних причин, парламентські восени).

Тобто домовленість, я думаю, була така: 1) Порошенко сприяє тому, щоб не було ніяких "ексцесів" під час процедур по створенню нової структури; 2) Порошенко публічно пропагує ідею помісної церкви; 3) Порошенко забезпечує проходження нового законодавства ДО виборів (в першу чергу закону, який змусить УПЦ МП відмовитись від назви "УПЦ" і включити в назву "РПЦ", плюс закону, який унормує процеси переходу приходів з однієї церкви в іншу).

В цій домовленості є певна автономна від сторін страховка від кидка: Порошенко зацікавлений виконати домовленості, бо в іншому випадку перемога обернеться поразкою перед електоратом у самий розпал виборів. Варфоломій зацікавлений не кинути із томосом, бо що за ситуація буде після виборів - невідомо, а у Варфоломія час також обмежений в силу віку (а в історію увійти бажання є).

Ну, це спрощено, звісно, але впевнений, що суть реальних мотивів сторін саме така.
   
Re: Томос наш

А чому не можна назвати зміцненням? Додається ж один лояльний К-полю голос, а один конфронтаційний (РПЦ) на певний час (може й надовго) за власною ініціативою уходить в самоізолюцію.
Якщо представити спілку православних церков як "одна церква - один голос" (де-юре воно так і є), то баланс сил на користь К-поля дещо посилюється.
При цьому самим фактом такої дії К-поль проявляє свою першість, показує наявність у нього важелів впливу (не тільки щодо автокефалії, але й щодо канонічної реабілітації відлучених від іншої церкви кліриків) - і практичну відсутність важелів протидії у церкви (притому найбагатшої, найчисленнішьої і найбільш підтримуваної своєю світською владою), яка проти цього.

Гра ризикована, але іншого шляху пробувати зміцнювати вплив своєї кафедри (і протистояти експансіоністським ідеям РПЦ) у К-поля немає.


ну от уявімо президента України, якого обирають в парламенті, де депутати від кожної області
і от він втрачає, скажімо, Дніпропетровську область, а Львівська і Одеська ніби і не відколюються, але ідуть в опозицію
натомість пару районів із Дніпропетровської області здобувають автономію і засвідчують йому свою лояльність
чи зростає його влада від цього?  особливо якщо врахувати, що столиця в нього досить таки худенька і потребує постійної фінансової і політичної підпитки із регіонів
   

Цю тему переглядають:

0 Користувачів і 1 гість
 
Повна версія