S.Brandt Написав:
-------------------------------------------------------
> Читач Написав:
> -------------------------------------------------------
> > Е.Д. Сміт дав визначення націоналізму в широкому значенні слова, яке б
> охоплювало
> > всі його різновиди
> > склавши такий список тверджень:
> > 1. Людство природнім чином поділяється на нації;
> > 2. Кожна нація має свій самобутній характер;
> > 3. Джерелом усієї політичної влади є нація, колектив в цілому;
> > 4. Задля свободи і самореалізації люди повинні ототожнювати себе з нацією;
> > 5. Нації можуть реалізовувати себе тільки у їхніх власних державах;
> > 6. Відданість нації-державі перевершує всі інші відданості;
> > 7. Найважливішою умовою всесвітньої свободи й гармонії є зміцнення національної
> > держави.
>
> найперше же твердження може викликати ряд запитань
> З одного боку, воно є певною мірою тавтологічним, оскільки латинською мовою
> "природа" та "нація" є однокореневими словами,
це ніяк не впливає на значення(тлумачення0 цих слів/понять зараз
> з іншого боку релігійні суспільства середніх віків були не національними.
Теж гарне зауваження, але природнім не означає "від створення світу"
та й поняття "націоналізму з'явилось навіть не в середньовіччі.
Хоча деякі суспільства середньовіччя і розглядаються деякими дослідниками,
як протонації.
> Більш того, в ісламі й зараз ідея універсальності поняття "мусульманин" формально
> стоїть вище за поняття нації чи національності
Але як і ідеї християнства чи православ'я на цю універсальність не тягне.