Раді Вас бачити! » Увійти » Створити новий профіль

Хто там сміявся на тему "норманів"? :gigi:

Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

"Норманська теорія" є всього лише теорією(гіпотезою), однією з найбільш підтримуваних, але все ж  фактів недостатньо, аби сприймати її беззаперечно вірною
Є й інші теорії, втім, теж недостатньо доведені

Жоден фаховий історик, підтримуючи ту чи іншу теорію, не буде при цьому звинувачувати колегу, що підтримує іншу, в непрофесійності чи шарлатанстві. (В суперечці народжується істина(с))

Лише фупівському "історичному Сметані", який знає історію з вікіпедії і відосиків на ютубі, все ясно і однозначно, а хто має погляди відмінні від його найправильнішої думки, ті кастровані історики, клоуни і т.п
вже доведено що племя русь пришло з земель які знаходяться на теріторії сучасної Швеції
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Хто тобі сказав, що "не знаємо"? В бертинських анналах чітко сказано, що це "свеони" (шведи)  :gigi:

Ні. Там такого не сказано.
Там сказано, що прибули з Візантії люди, які видавали себе за послів хакана росів і мали листа від візантійського імператора Феофіла до Людовика Благочестивого. Людовик вирішив, що вони шведи.
І написав Феофілу, щоб той підтвердив, що вони не є шведськими шпигунами.
Тобто посли не казали, що вони свеони (шведи), а казали, що вони від народу Рос.
Оскільки Людовік вирішив, що вони шведи, то я припускаю, що послів допитали і запитали чи вони не свеони?
Але з огляду на те, що Людовіку довелося робити додатковий запит до Феофіла з проханням надати підтвердження, що то посли саме від народу Рос, то можна припустити, що посли заперечили, що вони були свеонами.
Слід також зауважити, що в Криму на той час залишалися готи, які від шведів мало відрізнялися.
Ну і нарешті, ми говоримо про ранні середні віки, коли не було націй, а був феодальний лад, де мали значення не етнічне походження, а феодальна залежність.
У 839 році шведам середнє подніпров‘я було геть непотрібне - у них був східний шлях торгівлі з арабами, які були головним джерело срібла для скандинавів.
Лише з середини 10-го століття фокус зміщується на літописний путь із варяг у греки.
І то, дракари по Дніпру не плавали. Скандинави перевозили свій товар по суходолу і перевантажували його на моноксили, які для них готували місцеві мешканці.
Є цікавий історичний анекдот про те, як 5000 норманів (варягів) йшли найматися на службу до візантії і просили в Ярослава Мудрого надати їм провідників, бо вони не знали шляху.

   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

вже доведено що племя русь пришло з земель які знаходяться на теріторії сучасної Швеції
вряд ли в данном случае уровень доказательности хоть в какой то степени приближается  к уровню в палеонтологии и геологии
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

...а кам'яні ножі збереглися, бо вони не поржавіли...до речі -- чому зараз не виробляють кам'яні ножі, треба запатентувати кам'яний ніж...:)))

Певною мірою керамічні ножі можна вважати аналогом

   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

зразу задрипанці?
Тим часом, у Франка і Грушевського були різні погляди на це питання.
Теж задрипанці?..
Не задрипанці, аж ніяк.
Проте за їхнього життя не була ще відкрита празько-корчівська культура.
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:


Лише з середини 10-го століття фокус зміщується на літописний путь із варяг у греки.
І то, дракари по Дніпру не плавали. Скандинави перевозили свій товар по суходолу і перевантажували його на моноксили,
які для них готували місцеві мешканці.
Є цікавий історичний анекдот про те, як 5000 норманів (варягів) йшли найматися на службу до візантії і просили в Ярослава Мудрого
 надати їм провідників, бо вони не знали шляху.

Тобто, Аскольди і Рюріковічі припливли до Києва на дубах?
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Тобто посли не казали, що вони свеони (шведи), а казали, що вони від народу Рос.

Ну тобто ті "роси" сказали що вони не шведи.
Але svo1973 видніше :)

Останнє редагування: 10 грудня 2022 16:14:12 від H.Kropp
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

 Здається, найправильнішим визначенням походження корінного населення України стало б визначення генетики і спорідненість їх із відповідними народами світу?
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

зразу задрипанці?
Тим часом, у Франка і Грушевського були різні погляди на це питання.
Теж задрипанці?

 Цікаво, що ж І. Франко говорив по даному питанню?
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Вам ото не похій звідки ми ?
Я знаю одне - що кацапи - то тупі мавпи
(tu)  а на історії кожний такий популяризатор пробує скромно заробити на СВІЙ кусок хліба з маслом. і чим дальше в глибину віків тим легше складати пазл .який підходить до власного бачення того всього.
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

ому що я виступаю проти спроб "привласнити" та "монополізувати" спадок норманів, і спроб вести початок українського народу саме від "Русі"


Ага, значить саме нормани принесли з собою чорні брови, карі очі та широколицість / брахікефалію.
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Виробляли дуже гарні кремневі ножі. Можливо.
В Україні проводилося багато розкопок. Кам‘яний вік тривав ще дуже довго після льодовикового періоду.
Цивілізація в нашому розумінні виникла в родючих долинах південних річок.

кремневі ножі мля і 144 сорочок  :facepalm1:  :lol:
це вони кремневими ножами збудували?

Göbekli Tepe
https://en.m.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6bekli_Tepe

12 тис років тому
навіть офіційна наука визнала
але ж ні, треба "блиснути"
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

В тому то й справа, що я якраз українофіл. Тому що я виступаю проти спроб "привласнити" та "монополізувати" спадок норманів, і спроб вести початок українського народу саме від "Русі". Тому що український народ бере свій початок від антів, а норманська Русь - то був лише проміжний етап нашої історії. До того ж, слово "анти" якраз і значить "українці".

Куди тільки норманів не пробують притулити
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

вряд ли в данном случае уровень доказательности хоть в какой то степени приближается  к уровню в палеонтологии и геологии
проводился генетический анализ между прочим в россии по заданию самого хуйло. хуйло уверовал в учение Ломоносова что якобы русь это славянское племя а летописях что то попутано. Бюджет рф оплатил. Результат Вольдемара разочаровал и исследования было приказано отправить в архив а пропагандонам заткнуться. Поэтому общественности о реальном происхождении племени русь известно то что было известно еще 50 лет назад
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

У 839 році шведам середнє подніпров‘я було геть непотрібне -
Про готів чув?
Черняхівська культура, Данпарштадт?
Все підтверджено археологією.
Навіть в мене горщики є.
Вони дуже характерні.
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

І це на тему "Історія - це не наука". Якщо ви живете в ізольованому світі шарлатанів типу хуйло і Палія, то ясен пень, у вас буде таке враження. Але якщо ви вийдете з цього світу шарлатанів, то раптом помітите, що поруч інує світ, де історія - цілком собі нормальна наука  8-)
+===========================================================+
Де матеріальні свідотства проживання великої кількості норманів тут???
Археологія та генетика категорично цьому заперечують...
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Виводячи свій початок від "Русі", ми ніби як здійснюємо самокастрацію, тому що викидаємо все, що було до неї  :facepalm:
+==========================+
Не ми, а ти! Різницю розумієш?
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

https://www.facebook.com/volodymyr.viatrovych/posts/pfbid02nKroyC1XcnEeXHMJUKyqiewBZd36pMxiFZ4YnxKekHrEcCse8Gv4HHBhdwvahev8l

Volodymyr Viatrovych
14 год  ·
Снайдер і колоніалізм

Цього тижня відбулася остання, 23 лекція курсу відомого американського історика Тімоті Снайдера «Становлення сучасної України» для студентів Єйльського університету. Попри зменшеня уваги до лекцій серед українців (помітно  стихли  дискусії у соціальних мережах) та ютюб аудиторії загалом (кількість переглядів впала від близько  мільйона, до близько ста тисяч) саме тепер варто спробувати  оцінити не лише факт появи цього курсу (безперечно, дуже потрібний і корисний в контексті пояснення світові особливостей нинішньої війни через призму історії), але і його зміст та концептуальні підходи. Не буду детально зупинятися на конкретних (іноді досить дошкульних)  помилках - вони неминучі при спробі такого глобального і разом з тим короткого огляду історії. Хочу звернути увагу на головну  хибу курсу, яка  на мою думку, спричинила інші його слабкості.

Снайдер наголосив, що намагається розглядати історію України через призму колоніальної історії, яка допоможе зрозуміти не лише минуле, але й нинішню війну з Росією, яка з боку Москви є саме імперіалістичною. Такий підхід викликав критику українського філософа Баумейстера, який заперечує колоніальний стан України у складі Російської імперії чи СРСР.  З типовими для такої критики аргументами - українці будували імперію і навіть користалися з приналежності до Росії чи Совєтського Союзу. Якби не СРСР, не було б у нас повсюдних будинків культури, а відтак і культури української не було б - майже дослівна цитата Баумейстера.
Я навпаки, ввжаю розгляд української історії  як колоніальної, запропонований американським істориком дуже правильним. Дві лекціі  спеціально присвячені імперіалізму (запрошеного лектора Арні Вестеда та підсумкова самого автора курсу) - на мою думку - найкращі.

Та, на жаль, Снайдер не зумів реалізувати задекларований підхід в повній мірі, а іноді навіть навпаки -  у його тезах проглядається саме імперська оптика розгляду подій минулого Украіни.

В одній із лекцій він говорить, що навіть те, як розставлені книги в бібліотеці, може бути маркером колоніалізму. Цілком згоден із цим.  І те, які книги підібрані в якості літератури для курсу, теж може бути таким маркером. У пропозиціях Снайдера немає жодного автора з України, який представляв би нинішню українську історіографію. Є діаспорні історики Субтельний та Лисяк-Рудницький, є Плохій та Єкельчик, що походять з Украіни, проте давно інтегровані в північноамериканськ у історіографію.

   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Звісно, англомовних робіт українських істориків небагато -  і це теж один з наслідків  колоніального минулого. Але так само як добрий історик не може без знання  латини, вивчати середньовіччя, важко зрозуміти українську історію, не читаючи українських авторів. Із списку, запропонованого Снайдером, складається враження, що нічого важливого про своє минуле українські історики  не написали, тому їх роботи  не варті уваги. «Хіба ж можуть українці самі розібратися в своєму минулому чи, тим паче, допомогти в цьому іншим?»- висновок, що напрошується з такого відбору літератури.
Попри те, що курс присвячений Україні, їй у розповідях Снайдера приділено дуже мало уваги. Широкий контекст, в якому професор намагається розглядати українську історію, призводить до того, що він періодично втрачає головний об‘єкт з поля зору. І навіть коли говорить про Україну, для нього це насамперед територія, де діяли інші чинники чи народи - вікінги, Візантійська імперія, монголи, турки, росіяни, поляки, німці. У розповіді про репресії 1930-тих і Великий терор - головна увага на польській та інших національних операціях. Знищення української культури, церкви - поза його увагою. Голодомор (між іншим у цій лекції він уникає використання цього терміну) - як нищення головної маси носіїв української ідентичності представлений з точки зору знищення незалежних селян (про це ще скажу згодом).

Розповідаючи про падіння комунізму 1989-1991 роках, він наголошує, що опис цих подій не може обмежуватися лише тим, що робилося  у Вашингтоні і Москві, чи між двома супердержавами. Щоб зрозуміти цей час, слід говорити і про Прагу, Варшаву, Вільнюс. Але де ж Київ? Невже події в Україні були аж такі незначні для падіння комунізму? Чи навіть аж такі незначні, що не варті згадування в курсі лекцій про Україну?

Показово, що в цій лекції він навіть не згадує 24 серпня 1991 року (і не тому, що він принципово не згадує конкретних подій, вони є у лекції), а говорить, що Україна стала незалежною у грудні 1991 року. Схоже, для нього українська незалежність - це результат зовнішніх дій (визнання іншими державами), а не внутрішніх (боротьба самих українців)

Загалом якщо в лекціях мало України, то українців у них ще менше. Виклад матеріалу «з висоти пташиного польоту», звісно, не дає багато можливостей  і може й не потребує зупинятися  детально на діяльності окремих осіб, проте вони є лекціях.

Але  у лекції про дисидентський рух названо кілька відомих польських діячів, а з українського - лише Івана Дзюбу. Снайдер кілька разів згадує важливий для української культури проєкт - антологію «Розстріляне відродження». Заслужено акцентує на важливій ролі Єжи Гедройца, який підтримав видання цієї книги, але не заслужено забуває назвати головну людину, завдяки якій вона з‘явилася - упорядника Юрія Лавріненка.

У згаданих  в лекціях українцях підкреслюється їх не виключно українське походження (трохи поляк Липинський, росіянин Донцов і частково єврей Лисяк Рудницький, і навіть в характеристиці президента Зеленського кількаразово підкреслено його єврейське походження). Князь Володимир  став вікінгом Вальдемаром, попри його бодай частково місцеве походження (мати Малуша - донька древлянського князя).

   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Незваажаючи заявлений деколонізаційний підхід, майже поза увагою Снайдера опинився український визвольний рух, який власне і був найвиразнішим виявом спротиву колонізації України, головним антиімерським чинником. Ви не почуєте про зародження цього руху, яке  і є тим «making modern Ukraine» в кінці ХІХ початку ХХ. Українська революція 1917-го представлена радше як відголос російської. ОУН подається як маргінальна маловпливова організація, УПА в контексті знищення польського населення, національно-демократичний рух кінця 1980-тих майже відсутній як важливий чинник у хвилі антикомуністичних революцій.

Згаданий мною в попередньому відгуку на Снайдера польсько-український конфлікт, можливо, вдалося б подати не так однобоко, якщо б його розглянули в контексті процесів деколонізації у ХХ столітті. Бо ж невипадково влада Другої Речі Посполитої нові поселення на своїх східних теренах називала колоніями, а польські активісти та журналісти закликали до засвоєння «нашого Мадагаскару», кажучи про Волинь та Полісся. Самі масштаби та характер кривавого конфлікту, в якому головними жертвами були саме цивільні з обох сторін, нагадують події в Алжирі, пов’язані з вигнанням французів, чи інші антиколоніальні повстання в Африці та Індокитаї.
В останній лекції, підсумовуючи курс, Снайдер  ще раз підкреслює, що нинішня війна з боку Росії має імперіалістичний характер. Хоча далі увагу зосереджує в основному на імперських інтенціях нацистської Німеччини в Другій світовій війні. Але ніде в своїх лекціях він не обґрунтовує тези, що СРСР був формою російського імперіалізму. А саме такий  підхід дозволить краще зрозуміти  минуле ХХ століття в Україні, зокрема те, чому майже протягом всього часу існування совєтської влади саме проти українців було  націлено репресивний апарат.

Український національний рух весь час залишався найбільшої загрозою для існування імперії. Висвітлення Голодомору в контексті спроб придушення імперією бунтівної колонії, значно краще пояснює події 1932-1933 років, ніж запропонований Снайдером його розгляд через призму соціально-економічних факторів, як спроба отримати максимум ресурсу із села заради індустріального стрибка. Саме такий підхід дає змогу обґрунтувати його як геноцид. А Снайдер не використовує цього визнанчення до подій 1932-1933, хоча готовий так назвати нинішню політику Росії в Україні.

Розгляд СРСР як імперії  краще пояснює нинішню війну. Вона саме тому імперська, як каже Снайдер, що є спробою відновити СРСР. хуйло не приховує цього, навпаки максимально намагається скористатися неподоланим російським імперіалізмом, ностальгією росіян за СРСР, для мобілізації людських, матеріальних та інформаційних ресурсів у війні проти України. 

Лекції  Снайдера в контексті колоніалізму виявилися цікавим не лише через їх зміст, але й через викликану ними реакцію в українському суспільстві. Типово пост-колонільну реакцію, яка проявилася у двох, здавалося б протилежних, виявах, в основі яких спільна меншовартість. Один - це обурення: як сміє іноземець (використовувалося навіть різкіше слово - чужинець) братися за нашу історію! Інший - безмірне захоплення: сам Снайдер (!) в самому Ейльському університеті (!), як ви смієте критикувати. Маємо/можемо тільки дякувати за це.

Очевидно, є за що  дякувати Тімоті Снайдеру. Що, втім, не позбавляє нас права, а може навіть обов’язку критикувати. Адже саме таким чином ставатимемо зрозумілішими ззовні і сильнішими всередині.
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Де матеріальні свідотства проживання великої кількості норманів тут???
В які часи, кулеметник?
В V чи в Х сторіччі?
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

А ТИ ТАМ САМ БУВ? А СКІЛЬКИ НОРМАНІВ ТОДІ ЗУСТРІВ? А? А? А? А? А? А?
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

А ТИ ТАМ САМ БУВ? А СКІЛЬКИ НОРМАНІВ ТОДІ ЗУСТРІВ? А? А? А? А? А? А?
Пруф треба просить.
Без пруфу не рахується.
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Норманська теорія - взагалі-то мейнстрім в західних історичних школах
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Норманська теорія - взагалі-то мейнстрім в західних історичних школах
Так інших і немає.
В мадярів та болгарів- гуни. В нас- готи
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Давайте почнемо з того, що не існує ніякої "норманської теорії". Існують просто "норманські факти", а придумали "норманську теорію" божевільні кацапи в своїх безглуздих спробах переписати історію. Засмучує, що приклад божевільних кацапів став заразним, і слідом за ними появилась вже когорта божевільних українців  :facepalm1:
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

+===========================================================+
Де матеріальні свідотства проживання великої кількості норманів тут???
Археологія та генетика категорично цьому заперечують...

Скільки відсотків цього (скандинавського) генетичного компонента у вигляді гаплогрупи I1a M 253 серед українців?
Львів – 4,9%,
Івано-Франківськ – 1,8%,
Хмельницький – 6,1%,
Черкаси – 4,3%,
Білгород – 5,3%,
загалом по Україні близько 4%.
------------------
http://etnogenez.org/goths-in-ukraine-and-the-world-a-genetic-and-civilizational-trace/#_ftn1
Років пятсот тому назад серед українців цього генетичного компонента була набагато більше, IMHO
Я б не був таким категоричним
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Років пятсот тому назад серед українців цього генетичного компонента була набагато більше,

 :facepalm1:  :facepalm:
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Вам же в тих лекціях розказують, що Русь - то була скандинавська торгово-рабовласницька корпорація. А що ви вже собі вигадуєте про якісь "переселення"?  :facepalm1:
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

вже доведено що племя русь пришло з земель які знаходяться на теріторії сучасної Швеції
+=========================================+
А де теє "племя русь" розташовувалося в Україні?
Бо київщина - це поляни, північніше - древляни,
на пвідень - уличі та тиверці.


Останнє редагування: 11 грудня 2022 00:59:43 від vkhavr2
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Здається, найправильнішим визначенням походження корінного населення України стало б визначення генетики і спорідненість їх із відповідними народами світу?
+==================================+
Це вже зроблено - в українській вікі це є.
Але норманів там нема....
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Може тому, що "Русь" - це не плем'я? Якщо Індію захопила Ост-Індська компанія, ви ж не питаєте, а де в індійців гаплогрупи ост-індчан?  :gigi:
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Скільки відсотків цього (скандинавського) генетичного компонента у вигляді гаплогрупи I1a M 253 серед українців?
Львів – 4,9%,
Івано-Франківськ – 1,8%,
Хмельницький – 6,1%,
Черкаси – 4,3%,
Білгород – 5,3%,
загалом по Україні близько 4%.
------------------
http://etnogenez.org/goths-in-ukraine-and-the-world-a-genetic-and-civilizational-trace/#_ftn1
Років пятсот тому назад серед українців цього генетичного компонента була набагато більше, IMHO
Я б не був таким категоричним
+===================================
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BB%D0%BE%D0%B2%27%D1%8F%D0%BD%D0%B8#%D0%93%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0
Вікі дає зовсім інші результати:

Народи   Кількість, людей   R1a, %   R1b, %   I1a, % I1b, %   N1c, % E3b1, % J2, %   Примітки
Українці                   [36]   50   46             2        5[37]   16     5[38]   8      6   Вибірка 585 осіб для I1b
Росіяни (північ)   380   37   5   6   6   35   0   1   Архангельська і Вологодська області
Росіяни (центр) та асимільовані білоруси   364   47   8   5   10   16   5   1   Тверська, Псковська і Смоленська області
Росіяни (південь) та асимільовані українці   484   55   5   4   16   10   2   4   Орловська, Курська, Воронезька, Білгородська області і Кубань
всі росіяни[39]   1207   47   7   5   12   20   4   3   
Білоруси[40]   574   50   10[41]   3[37]   16   10   -   2   N3 =10% в середньому: від 8 % на півдні Білорусі до 19 % на півночі
Поляки[36]   55   56   16   7[37]   10   -   4   3   56 % на вибірці 55 осіб: очікуваний діапазон 43—68 %
Словаки[41]   70   47   17   17   3   10   4   
Чехи[41]   53   38   19   19   0   8   6   
Словенці[41]   70   37   21   12[37]   20[36]   0   7   3   37 % на вибірці 70 осіб: очікуваний діапазон 27—49 %
Хорвати[36]   108   34   16   6[37]   32   -   6   6   34 % на вибірці 108 осіб: очікуваний діапазон 26—44 %
Серби[36]   113   16   11   -   29   -   20   7   16 % на вибірці 113 осіб: очікуваний діапазон 10—24 %
Болгари[36][42]   34   15   17   -   -   -   21   11   15 % на вибірці 34 осіб: очікуваний діапазон 7—30 %

Тобто: R1a 46%
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

+=========================================+
А де теє "племя русь" розташовувалося в Україні?
Бо київщина - це поляни, північніше - древляни,
на пвідень - уличі та тиверці.
Показати зображення...
в містах: Київ, Чернигів, Вишгород, Переяслів тощо
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Донцов - росіянин?
Ти хаха.
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Давайте, я дам вам змогу подивитися на себе зі сторони. Уявіть, скажімо, що б зараз англійці на повному серйозі говорили б про "норманську теорію" в своїй власній історії, згідно якою "типу" Англію двічі завойовували нормани - спочатку данські, а потім з Франції. Як би ви дивилися зараз на таку "норманську теорію" в історії Англії?  8-)
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Або, скажімо, "іспанська теорія" у виникненні Латинської Америки. Теорія, в якій, типу, іспанці підкорили більшу більшу частину Америки, внаслідок чого виникла купа іспаномовних країн? Як би ви віднеслися до такої "теорії"?
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

Розсмішило зустріти серед тутешніх божевільних Радника, який живе у Англії. Радник, ти визнаєш "норманську" теорію в історії Англії? Що були і Данелаг, і Вільгельм Завойовник? Чи брешуть усякі заздрісники?  :gigi:
   
Re: Хто там сміявся на тему "норманів"?  :gigi:

А, зрозуміло)
Наш "історик" дещо недоганяє в чому суть "норманської теорії" і ототожнює її з простим фактом присутності скандинавів на Подніпров'ї та серед панівної верхівки Київської держави.
Так цього ніхто не заперечує, жодна з антинорманських теорій і навіть Палій)

   

Цю тему переглядають:

0 Користувачів і 1 гість
 
Повна версія