Раді Вас бачити! » Увійти » Створити новий профіль

парашутизм, планеризм, аеродинамічна труба - все, що пов'язане з польотами :crazy_pil:


знову політав у трубі) вчора був вітер до 7 м/с, то вирішив дарма не їхати. він звичайно міг стихнути, але міг і ні. а так погода чудова - не жарко, красиві хмари на різних рівнях..
   
Класно! У нас труби не було. Доводилось все у відпрацьовувати в повітрі. Доречі, пишу зараз із Болгарії. Зараз я у Варні. Перед цим заїжали в Румунії в місто Бран. Відвідали замок. Море тут тепле. Вилазити з води не хочеться. Зараз мої пішли на пляж, а я залишився в готелі бо вчора трохи підгорів на сонці. Краще трохи поберегтися. :-)
   
 (tu)  :-B
вітаю!
я ще цього року не був на морі. і в Болгарії, до речі, не доводилось бувати)) якось пару років тому збиралися-збиралися, та й щось завадило...
І в Румунії не був) треба буде якось може восени, коли не така спека. Ми в прохолоднішу пору року об'їздили майже всі замки України, крім одного відомого - у Луцьку
Я чогось останніми роками став гірше переносити спеку ((, може, тому що у великому місті це реально пекло)) тут добираєшся до Дніпра і лише там оживаєш)) звичайно, можна звикнути, але без всякого кайфу, просто себе заставляєш лізти під те сонце)
Труба реально дуже допомагає, я вже все там майже навчився, окрім сальто - мало місця.. а так навіть "спухати" і зависати на певній висоті виходить... там дійсно нема нічого складного, не треба навіть якихось тренувань з фізпідготовки особливих. як плавати або їздити на велосипеді - раз навчився, і на все життя))
Бажаю чудового відпочинку на морі!)) без згорання на сонці!)))
   
Спасибі! Я в Болгарії вже втретє. Нам тут подобається відпочивати. Якщо знаєш українську і російську, то болгарську розумієш чудово. Так що мовного бар'єру ніякого. До речі, а чому ти на "крило" не переходиш ? Зі стабільністю в тебе все в порядку. Бери крило по спокійніше і вперед. В тебе все вийде !
   
Класно, хочу восени чи зимою покататися там!  Може з Одеси на якісь екскурсії поїздити... якось зрозумів недавно кайф від екскурсії з екскурсоводом))) до того нізащо не хотілось ніяких екскурсоводів, все самостійно) воно може так і краще, якщо не перший раз і все вже знаєш, а коли мало часу і треба бігом набратися вражень... ми так об'їздили майже всі українські визначні місця, крім волині мабуть... а на морі у єгипті тільки море і рибки і Корали, на екскурсії нема ні часу ні грошей))
Про крило мені все таки ще рано. 20 стрибків з д1-5у всього,  ще тільки 10 секунд було максимально. І страшнувато якось... Я ще ніразу не робив сальто! Один раз колись вийшло мимоволі, а потім відкрився на спині)) ще десь раз 10 треба стрибнути мабуть. Ось восени може перейду... труба звичайно неоцінима річ.
Дякую до речі за комплімент моїй стабільності )))
Завтра пошукаю відео знамените, де студент на крилі перший раз починає шукати кільце , втрачає контроль пози, кида медузу на спині, заплутується, але потім збирається з силами і після відчепки нормально розкриває запасний парашут і приземляється... ти може його й бачив, називається"Глупость!", Десь з Росії...
   
Подивився відео. Не що, буває... Хоча це недоученість. Потрібно все відпрацьовувати на землі, щоб медузу в повітрі знаходити не задумуючись. Якщо боїшся не знайти медузу, то візьми по-16. Там звичайне кільце, як на д-1-5у. І запаска чипляється зпереду. Якщо вони ще є в експлуатації.
Що стосується екскурсій, то проїдься по Трансильванії. Брашов, Ришнов, Бран, Сіная. В Сінаї обов'язково відвідай палац Пелеш. Це неймовірна краса !
   
Вже добрався додому. :-)
Ось, до речі, GPS-трек 100-кілометрового маршруту на планері L-13 "Бланік". Десь в ваших краях хлопець літав.
https://skylines.aero/flights/66156/
Ось віде цього польоту:


Останнє редагування: 6 серпня 2016 22:52:45 від Влад
   
Клас! Але ніяк до них не зберусь....
Відновив поїздки на Прогрес, після перерви вчора щось виходить, щось - ні.. ще мені далеко до стабільності падіння, на 10 сек. трохи попав у штопор...) відео вже нема, бо це занадто далеко знімати з борту)
   
Штопор - це погано. В трубі в тебе, ніби, все вихожило. В чому причина ? Не розбирався ?
   
Розбирався звичайно, весь час про це думаю. І з товаришами там говорив. Перше - банально малий досвід, мало стрибків. Я в нього ніколи не попадав, ну, цікаво було відчути) і перерва майже 3 місяці була...
Ми вирішили, що в трубі таки зовсім не так все, ти там буквально наче голий)) а тут д1-5у важкий із запаскою, сам по собі важкий, який так і кладе на бік) і прогин тримати з ним важче, треба досить сильно напружуватися, а це вже може призвести до штопора.. а коли розслабитися, зразу на бік...) висновок один - треба більше стрибати, та й усе) наступної суботи попробую його не так затягувати на собі, щоб легше прогинатися було...
Ще у нас було чп з першоразником - зависання за літаком! Правда він його не відчув навіть - там стреньга від стабілки попала в колесо і її акуратно перерізало, а він собі полетів під куполом далі. Але ривок, кажуть, був відчутний, ан-2 не зупинило,  звичайно, але народ попадав у салоні! Потім стабілку знайшли на полі з літака, забрали бігом, а йому так нічого й не сказали, нема чого лякати)) зате вперше за багато років були заняття для інструкторів з дій при зависанні, оновили свої знання... отаке було)
Товариш, який на півроку раніше починав, збирається наступної суботи окрилятися... 37 зараз стрибків у нього... буде мабуть найстарішим з окрилених за останні роки на Прогресі - йому зараз 56!) ну, він колишній спортсмен-хокеїст, ноги має здорові.

Останнє редагування: 14 вересня 2016 17:27:02 від pin2
   
Розбирався звичайно, весь час про це думаю. І з товаришами там говорив. Перше - банально малий досвід, мало стрибків. Я в нього ніколи не попадав, ну, цікаво було відчути) і перерва майже 3 місяці була...
Ми вирішили, що в трубі таки зовсім не так все, ти там буквально наче голий)) а тут д1-5у важкий із запаскою, сам по собі важкий, який так і кладе на бік) і прогин тримати з ним важче, треба досить сильно напружуватися, а це вже може призвести до штопора.. а коли розслабитися, зразу на бік...) висновок один - треба більше стрибати, та й усе) наступної суботи попробую його не так затягувати на собі, щоб легше прогинатися було...
Ще у нас було чп з першоразником - зависання за літаком! Правда він його не відчув навіть - там стреньга від стабілки попала в колесо і її акуратно перерізало, а він собі полетів під куполом далі. Але ривок, кажуть, був відчутний, ан-2 не зупинило,  звичайно, але народ попадав у салоні! Потім стабілку знайшли на полі з літака, забрали бігом, а йому так нічого й не сказали, нема чого лякати)) зате вперше за багато років були заняття для інструкторів з дій при зависанні, оновили свої знання... отаке було)
Товариш, який на півроку раніше починав, збирається наступної суботи окрилятися... 37 зараз стрибків у нього... буде мабуть найстарішим з окрилених за останні роки на Прогресі - йому зараз 56!) ну, він колишній спортсмен-хокеїст, ноги має здорові.

Що до запаски... Мені "напузна" запаска навіть допомогала тримати стабільне положення. Вона сама по собі формує той самий "вигин", що стабілізує парашутиста у вільному падінні. Але отой громіздкий Д1-5У за спиною може всі потуги запаски знівелювати. В мене тоді не було такого пуза, як зараз, так що запаска на пузі була як раз те, що треба. :-)

З яким парашутом стрибав першоразник ?
Взагалі дивно це. Може слабо відштовхнувся від літака ? Там на Ан-2 пролетіти під заднім колесом ще постаратися треба. Якщо нормально відштовхшутися від літака, то пролітаєш на довлі значній відстані.
   
він стрибав з д6. спочатку думали, що смикнув кільце на порозі, але ні, подивились відео (добре, що воно є - і для першоразників, і для таких випадків) - наче він нічого там не тягнув, нахилився перед виходом і все.. випускаючий каже, що невідомо! чомусь спрацював двохконусний замок -  і все)
стабілку пришили назад, вона цілісінька
"нормально відштовнутись від літака" - це про мене)) я вискакую хтозна куди, хоча треба просто зробити досить невеликий крок. ну, треба досвіду набиратись і відпрацьовувати вихід постійно... у нас є товариші з майже сотнею стрибків, які до цього часу кривувато відділяються) і продовжують на землі робити характерні вправи ))
   
він стрибав з д6. спочатку думали, що смикнув кільце на порозі, але ні, подивились відео (добре, що воно є - і для першоразників, і для таких випадків) - наче він нічого там не тягнув, нахилився перед виходом і все.. випускаючий каже, що невідомо! чомусь спрацював двохконусний замок -  і все)
стабілку пришили назад, вона цілісінька
"нормально відштовнутись від літака" - це про мене)) я вискакую хтозна куди, хоча треба просто зробити досить невеликий крок. ну, треба досвіду набиратись і відпрацьовувати вихід постійно... у нас є товариші з майже сотнею стрибків, які до цього часу кривувато відділяються) і продовжують на землі робити характерні вправи ))

Буває. У мого товариша на запасці  ПЗ-81 теж сам розчекувався ранець. Кільце не смикав. Як воно так вийшло - ні хто не знає. Пробували змоделювати ситуацію на землі - теж нічого не вийшло. Містика якась.
А взагалі ваш випадок був дуже небезпечний. Першоразник і зависання без можливості внягнути його назад в літак. Добре хоч стабілка відірвалась і він приземлився на основному куполі. Могло все бути й набагато гірше.
Ось, до речі, не так давно натрапив на цікаве відео. При приземленні парашутист попав у потужний висхідний потік.
   
красиво спочатку, наче танець, але потім, після стількох протягувань... він там хоч живий? в кінці наче перестав щось робити взагалі. і здається товариші до нього якось пізно побігли, хоч ніби всього 1 хвилина пройшла..
у нас до речі розказують у цьому сезоні на полі був невеликий смерч, і один теж у нього попав, не першоразник вже. перед самою землею, мабуть, нагадувало те, що на відео. кажуть, кілька разів його теж об землю вдарило десь з метрової висоти, але нічого страшного: молодий, здоровий, з міцними кістками і м'язами!))

на Прогресі після зависання теж прониклись) стали ті робити ті вправи з інструкторами з подаванням ножа на вірьовці. кажуть було весело)
а, ще в нас є один інструктор, який любить всілякі "ретро-вправи". вирішив зробити вправу "крапля".

каже "краплі"- Ірі "лети з миром"))

   
Та ніби живий. Хоча могло прикласти об планету так, що й кісток би не зібрав.

Ага... Пам'ятаєш фільм "Командо" зі Шварцнегером ?
- Що ти з ним зробив ?
- Я його відпустив.
:-)
   
Ну добре, якщо живий, а то в кінці відео страшно було дивитися.
Я тут недавно подивився фільм Саллі про посадку А320 на Гудзон і спіймав себе на думці, що саме приводнення якось не викликає такого вже здивування. Типу раз літаки приземлялися на автодороги, то чому не можна на воду? Звичайно, він правильно вирішив відразу не летіти назад у аеропорт, там би не було стільки місця, там точно б у щось врізався й загинули б всі. Але на воду - в чім складнощі? Може, можна вдарилися об хвилі? Те, що літак відразу не потоне, якось зрозуміло - він герметичний. От цікава твоя думка як пілота щодо аварійної посадки на воду)
   
Ну, по-перше, літак не герметичный. В ньому є отвори, через які буде набиратись вода. Як працює система наддуву салону на пасажирських літаках ? Компресор весь час наганє повітря в салон, а спеціальні клапани весь час стравлюють повітря назовні, щоб в салоні тримався встановлений тиск. Так що там не все так герметично. :-)  Баки, що в крилах, так, герметичні. Вони зможуть тримати літака на воді. Але все одно літак поступово буде тонути.
Далі... Посадка на воду, навіть на гідроплані, вимагає певних навичок і дещо відрізняється від посадки на тверду поверхню. Єдиний плюс, що при аварійній посадці на воду пожежа дуже малойвірна. :-)
Крім того вода  на швидкості - це не такий вже й м'який матеріал. Сам зтикався з травмами, які зазнавали стрибуни у воду при стрибках з великої висоти. Компресійний перелом позвоночника - це не така вже й важка травма на фоні інших.
Посадка на воду може закінчитись і так:

У "гудзонського планера", до речі, від удару об воду один двигун відірвало. Так що тут все залежить ще і від долі везіння.
Звичайно, якщо іншого виходу немає, то будеш моститись і на воду.

Так. Можна вдарись об хвилі. Як казав вище, на швидкості 200-250 км/год (а це посадкова швидкість пасажирського літака) вода може бути дуже твердою. Якщо зайти дуже полого, то може бути відскок від води (як у гальки, яку кидають під невеликим кутом до води). Крім того літак може почати занурюватись у воду нерівномірно, що на швидкості приведе до великих навантажень на його конструкцію і її руйнування. Тай рятувальну операцію на воді проводити складніше, ніж на на землі.

   
Так, про твердість води я знаю, що об неї запросто розбиваються... про те, що літак може поскакати, як камінець , якось не думав, а дійсно ж таки так. Там ще отой екранний ефект може спрацювати, так? У фільмі літак сів на воду просто ідеально!
Сьогодні знову стрибав двічі, наче вже краще, штопора не було. Інша проблема - деяка втрата стабільності при пошуку кільця. Наче вже це питання було закрите, а це знову вилізло! Думаю, це все рефлекси, ніяк не сформуються правильні) через стрибків 20звикну до всього...
   
Я не кажу, що посадка на воду неодмінно закінчиться катастрофою. Випадки успішних посадко на воду були й раніше.
Ось на приклад про приводнення Ту-124 серед Леніграду на Неву.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B0_%D0%A2%D1%83-124_%D0%BD%D0%B0_%D0%9D%D0%B5%D0%B2%D1%83
Але тут є один момент. Другий пілот літака раніше пілотував гідролітаки і мав досвід посадок на воду.
Так що тут все залежить від майстерності й досвіду пілота і ще від везіння.

З втратою стабільності бувають проблеми з початку. Але потім, коли виробляться рефлекси, будеш все робити "на автоматі". Це просто потрібно все проаналізувати і виправити помилки. А в трубі не пробував імітувати розкриття, щоб відпрацювати положення рук ?
   
Я про цей випадок з Ту якраз недавно читав. Це їх там спочатку зганьбили за втрату літака, поки аж цк кпсс не сказало, що вони навпаки герої?
Вчора ходив на авіафестиваль у музеї авіації, ніколи не думав, що мі26 такий величезний! І бачив там якраз ті гідроплани величезні, прикольно літаки! Ну і наш новий Ан 178 там був теж, красень!
Вправи у трубі на розкриття звичайно робив, і "класичну" перекладку, і кидок медузи... і там все нормально виходило . Тож я такий зразу  - ну все, тепер ще трохи - і крило! А воно ні, рефлекси сильніші! Я маю на увазі підсвідомий  страх і його вплив на ці рефлекси... значить треба одне - більше стрибків різних, та й усе)
   
Бувають і випадки навпаки. Спочатку герої, а потім, після розбору, виявляється, що самі пілоти  надзивичайну ситуацію і створили.
З того, що приходить на пам'ять зразу:
1) "Азорський планер".  Коротко :
Незадовго перед польотом літак А330-200 проходив ремонт. Технікі невірно з'єднали паливні шланги до одного з двигунів. В польоті вони роз'єдналися. Почалась втрата пального із одного з баків. Пілоти помітили, що з одного з баків пальне витрачається аномально швидко. Замість того, щоб "заглушити" цей бак, хоч при цьому й залишитися без одного двигуна, вини починають перекачку пального з інших баків цей бак. В результаті над Атлантикою у них пальне закінчилось зовсім. Прийшлось планерувати 140 км до Азорських островів де й приземлились на військовій базі. Якби не пороли гарячку і проаналізвали ситуацію, то могли б спокійно на одному двигуні долетіти до місця призначення й там приземлитись.
2) Посадка Ту-154 в Іжмі. На хвілі радості, що всі живі комадиру екіпажу присвоїли Героя Росії, інших членів екіпажу нагородили "Орденом мужності".  Тут Рубен Єсаян все рокладає "по-поличках".

Ситуацію спровокував бортінженер, який спочатку проспав майже весь політ. А потім, толком не проснувшись і не розібравшись в ситуації, почав клацати перемикачами.


Щодо втрати стабільності, то тоді тобі залишається тіки перебороти себе. Це прийде з кількістю стрибків.

Останнє редагування: 19 вересня 2016 11:23:51 від Влад
   
які  бувають цікаві випадки ,і як люди вміло обходять всі захисти від дурнів, резервні системи і т.д.  :laugh:
я не знав, це була ціла історія! дякую, почитав, відео подивився..
я чогось думав, що ту-154 тільки в музеях зараз, а вони ще літають по Сибіру! ))
Товариш мій успішно окрилився, на 38 стрибку) ну, він влітку регулярно їздив щонеділі, доки не добився свого. я цієї осені вже, звичайно, не встигну, ще десь 8 стрибків як буде, то й добре, та й нема куди поспішати... зимою треба назбирати грошей на стрибки і навесні таки окрилитися!))
А. ще було дуже романтично - освідчення на аеродромі, правда, не у повітрі, а відразу після приземлення  :) з букетом, шампанським і т.д. Головне, ті тандеми разом зі мною піднімались, і нічого такого не було помітно)) я зібрав парашут, іду - дивлюся щось цілий натовп на полі зібрався, думав, щось сталось, аж ні - чую радісні вигуки "Гірко!")))




Останнє редагування: 22 вересня 2016 14:09:08 від pin2
   
Як казав один мій знайомий: "Авіація - це казкова країна чудес". А від себе можу додати, що казкових ідіотів там теж вистачає. :-)
В Росії Ту-154 експлуатують доволі інтенсивно. В Європу їм літати заборонили, але залишилось багато літаків з достатнім залишковим ресурсом. От їх і експлуатують на внутрішніх рейсах.
Хоча літак, по нинішніх часах, вже "не фонтан". 4-хчленний екіпаж за нинішніх часів вже моветон. На сучасних літаках і двом пілотам толком немає чого робити, не кажучи вже про чотирьох. А тут крім командира і другого пілота потрібно возити з собою штурмана і бортінженера. Крім того літак доволі суворий в пілотуванні. Помилок не прощає. З штопору не виводиться (від слова "зовсім"). Якщо прогавив момент і звалився в штопор, то можеш писати заповіт. Поки будеш валитись з ешелону - часу як раз вистачить.


Я думаю, що в наступному сезоні наздоженеш товариша з "окриленням". Ти вже скільки років стрибаєш ?

А хто приземлився на парашуті ? Наречений чи наречена ? Якщо наречена, то вона могла бути в шоковому стані після стрибка і погодитись на все що завгодно, навіть вийти заміж. :-)




Останнє редагування: 22 вересня 2016 18:22:26 від Влад
   
Я колись літав на Ту-154 з Самарканда до Києва, але то було ще на початку 80-х) якби знав, що він не прощає помилок, мабуть, боявся би))) А Іл-62 який в цьому плані, цікаво?))
Просто ми зараз більше знаємо про Боїнги і Ейрбаси, а Ту і Іли вже мабуть залишаться історією... в них же наче перспектив нема?? Я про нові моделі нічого не чув...

Я перший раз стрибав ще 2013 восени, майже під закриття сезону, потім у 2014 8 разів, дійшов до розчековки, у 2015 ще 7 разів, дійшов до 10 сек, ну і цього року вже 7... не дуже поспішаю)) через перерви забувається м'язова пам'ять) треба буде взяти і їздити регулярно щовихідних навесні, поки не доб'ю цю класичну програму №2))

В тандемі була звичайно наречена ! ;) думаю, подарувати їй стрибок було частиною підступного плану  :D
   
Дуже показовим прикладом катастрофи Ту-154 зі звалюванням в штопор є катастрофа під Донецьком. Там літак валився з 13200 метрі і єкіпаж нічого не міг вдіяти. Та й не вийшло б в них нічого, будь там хоч не звичайні лінійні пілоти, а льотчики-випробовувачі. На випробовуваннях Ту-154 вдалось вивести зі штопору тільки застосувавши протиштопорний парашут і втрата висоти при цьому становила понад 7000 метрів.
А ось Іл-62 в штопор не валиться (від слова "зовсім"). Він може війти в глибокий зрив з кутом тангажу 50-60 градусів, але при цьому обертатись не буде і збереже керованість. Вивести його можна просто віддавши штурвал "від себе".
До речі, у Іл-62 є одна особливість: у нього є додаткові стійка шассі, яка випускається на стоянці і на рулінні. Потрібна для того, щоб літак "не гепнувся на задницю". Через цю додаткову стійку він отримав прізвисько "самець". :-)

До кінця 90-х КБ Іллюшина і КБ Туполєва розробляли нові моделі літаків. Дійшли навіть до випробовувань. Але все похерили на користь "Супер-пупер-джету".

Про м'язову пам'ять - це точно. Забуваєш багато чого.

А наречений, часом, не парашутист ?

Чомусь згадався анекдот:

Пілот-винищувач повинен вийти на пенсію.
Ну його жінка й каже йому:
- Ось ти вийдеш на пенсію, а так на літаку мене й не покатаєш. А скільки обіцяв !
Він їй:
- Добре. Завтра поїдем на аєродром і я тебе покатаю на "зпарці".
І ось посадив він її в літак і не встиг відірватись від полоси зразу почав виконувати комплекс фігур вищого пілотажу.
Виконав все на що здатен літак і він сам.
Приземляється, а жінка в кабіні майже в непритомному стані.
Ну тут підбіг персонал аеродрому, дістали жінку з кабіни. А пілота й питають:
- Ну навіщо ти так ? Ти ж бачив, що людина непідготовлена ? Навіщо "укатав" ?
А він схиляється на над жінкою й каже:
- Ну що, дорога ? Може зходимо до театру ? Чи потрахаемося ?


:-)

Останнє редагування: 22 вересня 2016 22:48:01 від Влад
   
я про той суперджет дізнався лише з ФУПу, що він на 70% з імпортних комплектуючих)) тобто, власній цивільній авіації у москалів, можна сказати, гаплик?
цікаво, чого в радянських літаків майже в усіх двигуни кріпились до фюзеляжа, а у боінг і ейрбас - на крилах. це мабуть якось впливає на стійкість?
а інші Ту теж такі капризні у пілотуванні, чи тільки 154? взагалі, нащо тоді його так масово випускали, могли б зробити вибір на користь безпечнішого Іла, це ж планова економіка, сказала партія "ні" - і все)) (це я звичайно утрирую, ясно, що так не могло бути)

про самця згадався зразу старий анекдот про чукчу і вихлопну трубу "ууу, самец однако"

ні, наречений не парашутист зовсім) може, йому хтось підказав?)) дівчина була дуже емоційна - верещала в небі сильно)))

класний анекдот  (tu)
   
Зараз є потуги відродити власне авіавиробництво. Але є декілька "але":
1) Сучасна авіоніка в Росії не виробляється (збирання з китайських комплектуючих не рахується).
2) Багато комплектуючих постачалося з України.
3) Втрачено науково-технічній потенціалю.

На той час така комппоновка в світовій авіції вважалася достатньо "модною". В неї є дійсно декілька переваг:
1) Двигуни розташовуються високо від злітної смуги, що дозволяє не боятися сміття на смузі і використовувати літаки з погано підготовлених аеродромів.
2) Зменшення шуму в салоні літака, тому що двигини зміщені в хвіст.
3) Крило літака можна зробити легшим, тому що воно не нестиме на собі важкі двигуни.
4) За рахунок турбулентного потоку від фюзеляжу зменшується вірогідність потрапляння птахів в двигун.
Але є й недоліки:
1) Переобтяжений хвіст літака, що зміщує центровку назад (а це негативно впливає на штопорні характеристики).
2) В разі вибуху двигуна (а саме на Ту-154 було декілька таких катастроф) у літак зазанає дуже верйозних пошкоджень (практично несумісних з життям).

Так. "Ту" були досить капризні. Хоча б загадати Ту-104, з яких в катастрофах і аваріях була втрачена третина літаків. Взяти хоча  сумнозвісне явище "підхвату". Це коли літак сам по собі починає задирати ніс, поки не втратить швидікість і не зірветься в штопор. При цьому пілот може мало що вдіяти.
Тут потрібно дивитись звідки "ростуть ноги" у літаків сімейства Ту. До Ту-134 (який, до речі, був найшумнішим з цивільних літаків у світі) всі пасажирські літаки Ту - це перероблені бобардувальники.
Ту-104 - це перероблений бомбардувальник Ту-16
Ту-114 - це перероблений бомбардувальник Ту-95
Ту-124 - зменшена модель Ту-104 (він же Ту-16).

Але те що добре для бомбардувальника не є добрим для пасажирського літака. На бомбардувальнику безпекою можна й знехтувати заради тактико-технічних характеристик. А на пасажрському літаку безпека повинна буди понад усе.
Починаючи з Ту-134 літаки розроблялись вже як суто пасажирські, але все одно школа залишилась. Звідки й всі ці трабли.

Ільюшин, навпаки, всі свої пасажирські літаки розробляв як суто пасажирські, а не переробляв їх з бобардувальників. Ось звідси і різниця в підходах до проектування.

На стійкість до штопору, крім розташування двигинів, а простіше кажучи -  центровки,  ще впливає й профіль крила. У ІЛ-62 на передній кроці крила є такий характерний "носок", який працює як своєрідний передкрилок і не дає потоку зірватись з крила на великих кутах атаки.


Ну приблизно так і було. У Ту була велика уніфікація з військовими літаками. Крім того Туполєв був більш вхожий в високі кабінети, ніж Ільюшин. Його КБ для самого Брєжнєва аеросани зробило, а це в ті часи багато значило.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%8D%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%B0%D0%BC%D1%84%D0%B8%D0%B1%D0%B8%D1%8F_%D0%90-3





 
   
ага, зрозуміло. значить у них лише воєнні літаки зараз виходять) чи й там якісь трабли? мабуть, не без того, враховуючи загальний стан машинобудування РФ)

я сьогодні вже стрибав 15 секунд, все стало якось легко виходити (набралась мабуть критична маса)), і навіть коли виходжу кривувато (був зачепився парашутом), потім дуже швидко стабілізуюсь... аж самому дивно. все робиться "на автоматі". штопора вже нема, навчився розслаблятись. Крутити спіралі пробував, мені сказали, що тут треба більш рішуче це робити, порівняно з трубою - вставляти у потік лікоть вертикально вниз. в трубі виходило, а тут просто малувато часу якось... дивися на альтиметр і вже треба розкриватись.
було сьогодні красивенно, низькі, але рідкі хмари, здорово було через них пролітати, і так, і під куполом. потім по горизонту розвиднілось, а над нами ще було хмарно... красота!

казав мені інструктор, що вже мабуть у цьому сезоні не встигну перейти на крило... а я йому "та я й не збирався!" дійсно, нічого тут поспішати, з такими темпами ще може разів 6-8 стрибну до закінчення сезону!)
а, ще сьогодні трохи порвався парашут при розкритті, десь на метр порив біля полюсного отвору. я й не помітив, але приземлявся майже біля маніфесту і те помітили інструктори! був вітер, я давай витягувати нижню стропу, щоб погасити купол, а вони потім кажуть "дивимось - не встає, парашут порваний, мабуть травмувався") а я й правда помітив те, що якось незвично швидко знижувався))


а це в нас там такий тваринний куточок на Прогресі)) білий і чорний кролики
   
Ну а як же бе траблів ? Ось нещодавно індуси послали росіян дуже далеко з їх літаками. У 30% поставлених літаків палубної авіації індуси виявили дефекти "несумісні з життям". Росіяни, правда, пробували довести, що нічого страшного і зараз вони тут напильником все підправлять, прямо на місці, не відходячи від каси. Але індусів це не влаштувало. В кінці кінців індуси підписали контракт з французами на поставку військових літаків.
Взагалі вийшло, як в тому анекдоті: "Конструктор - Сухий. Літак - сирий. Пілот - мокрий". 

Ну ось бачиш ? Все приходить з часом.

У мене поривів куполо не було не разу. Бог милував. Взагалі, якщо мені не змінює пам'ять, то порив одного "квадрату" на Д1-5-У на роботу купола суттєво не впливає. Так що там все повинно було бути в межах норми.
У одного нашого парашутиста одного разу крило розірвало на шматки. Він тільки його купив. Це був всого другий стрибок з цим крилом.  Довелось відчиплятися і на запасці приземлятися.  Причина - неякісний матеріал купола. Він потім довго розбирався з виробником.

В мене теж дома живність є. Дві морські свинки і кішка. Саме цікаве те, що кішка іноді залазить в клітку до свинок і краде в них траву. Це та ще картина: в клітці сидять дві морські свинки і кішка і разом їдять траву. :-)
   
)) у мене тільки гігантський равлик ахатіна. Шукав йому мох на Прогресі, а там немає старих дерев і каменів, так що треба йти до лісу.
А свинки розеточні чи гладкошерстні?) На них кішка не зазіхає?)
У нас пару тижнів тому (я не бачив) навіть тандем приземлився на запасці! Заплуталися стропи кажуть трішки, але він вирішив не ризикувати.
А ще розказували історії з 90-х, коли в нас почали робити свої парашути-крила, прошили край купола і стропи звичайною голкою, гострою, а не спеціальною тупою. Волокна тканини були пошкодились, і при відкритті запаски вона обірвалась.. парашутист загинув. Це мені розказував інструктор дорогою додому. А я його грузив новинами репродуктології ))
   
Гладкошерстні. У нас спочатку була одна свинка. Жінка була впевнена, що то самка. Потім купила самця. Виявилося, що то обидва самці.
Тепер я  їхню клітку називаю "Кафе "Голубая устрица". Пам'ятаєш з "Поліцейської академії" ? :-)
Кішка на свинок не засіхає. Їй більше трава подобається. :-)
Спочатку, коли ще була малою, гралася з свинкою, але ніяких пошкоджень їй не завдавала. Скоріше просто цікавилася, що то за звір. А зараз просто не звертає на них уваги.

Ну тут взагалі краще перебдіти, ніж недобдіти. Якщо один стрибаєш, то ще можна поборотись (не втрачаючи контроль за висотою). А з пасажиром - краще не ризикувати.

Ну цей парашут, що порвало, був виробництва феодосійського виробництва. Потім мені розповідали, що за цим виробником ще трабли зустрічались. Наприкад, в одному куполі при огляді після отримання від виробника були виявлені булавки, якими кріпилась підсилююча стрічка до тканини купола під час зшивання, і які потім забули витягти. При вводі такого куполу в роботу була дуже висока ймовірність розриву тканини куполу цими булавками.
   
там теж ті 2 кролики самці) правда кастрати.. довелось, бо білий вже на хазяйку кидався, як підріс))) типовий кролик!
теж голубая устріца виходить) це кролик отої Іри, що була у вправі "Крапля"
Блін. головне ж ніхто мабуть не поніс ніякої кари за такий брак, а люди гинули від цього... у нас розповідали, що велику частину виробництва з Феодосії встигли перенести до Чернігова, тепер ніби там випускають принаймні круглі парашути для військ. У нас, до речі, д-6 найновіші в Україні, новіші навіть за ті, що у військах) 2009 р.

о,я тут випадково натрапив був, як москалі, точніше їх ракетобудівники зі знанням типу справи коментують оту недавню аварію носія Фалькон зі Спейс-Х. що хто ж так баки проектує для гелію, що вони зі слабкого композитного матеріалу, який полюбе зруйнувався б.. що типу нема чого робити у ракетобудуванні хіпстерам, хай айфони проектують, і не більше. так захопились, а тоді раптом "та в нас Ангара взагалі-то теж з такими баками, та й ще щось там проектували теж з такими, але все-одно у нас воно краще" )))
це я згадав про ті винищувачі для Індії)
   
Згадався анекдот:
Продає на базарі мужик півня. Підходить покупець:
- Кипи півня. Хороший півень. Кур топче, качок топче, кролів топче, козу топтав, корову топтав...
- А чого продаєш ?
- Так він і на мене заглядатись почав ! :-)

Що до кролів, то я народився і виріс в селі. Ми свого часу дома тримали більше сотні кроликів. Це був як живий холодильник. Захотів свіжого м'яса -  забив кролика і через півтори години маєш кастулю тушеного м'яса. Ну і шкурки тоді теж заготівельна контора приймала. Хороша шкурка тоді близько 5 рублів коштувала. А це були гроші. Так що я на кроликів звик дивитися більше з гастрономічної точки зору. :-)


Щоб зробити гарного парашута потрібно три речі:
1) Креслення (лекала) для купола.
2) Якісні матеріали.
3) Технологія виробництва.
Ну з першим, як раз найлегше. Лекала не так важко "зідрати" з готового зарубіжного аналога. :-)
З матеріалами складніше. Добрі матеріалі і коштують "добре". Якщо хочуть зробити дешеше, то беруть "аналоги", які не завжди відповідають по якості оригіналу.
І зовсім тяжко з технологіями. Культура виробництва напрацьовується роками.

Я на російські авіаційні форуми вже давно не ходжу. Ну набридло, чесно кажучи, читати теми на кшалт "Ту-154 самый лучший самолёт" або "Летали ли американцы на Луну".
І ти знаєш, що там повно "спеціалістів", які на повному серозі доказують, що американці на Місяць не літали. Колись пробував з ними сперечитись. Приводив звіти НАСА про екпедиції на Місяць, технічну документацію на кораблі "Аполон" (все це є у відкритому доступі), навіть радянскі книги, які були присвячені ракеті "Сатурн-5" і кораблям "Аполон". Але це все марно. "Это всё происки госдепа..." Непробиваємі люди. :-)
Що стосується Маска - то він молодець. Якщо доколихає до пілотованих польотів "Фалкон" з "Драконом", то москалі з їх "Союзами" будуть в глибокій задниці.

Останнє редагування: 28 вересня 2016 09:00:19 від Влад
   


Парашутизм і планеризм в одному флаконі. :-)
   
Яка краса) а чого він без шолома, хто випустив))
Цікаво, що планер не сильно перекосило, не дивлячись на такий розбаланс! Чи то тільки здавалося...
Та я теж не встряю в суперечки на таких форумах, тим більше, що не спец у цих ділах. Просто погляд збоку на алогічність аргументів, коли "вони не розбираються і роблять таке гівно, а ми розбираємося, але робимо так само". А потім виявляється, що інакше зробити взагалі не можна )
   
А з чого його перекосить ? Там правий елерон відігнутий вниз як раз для компенсації цього перекосу. Просто пілот тримає ручку керування відхиленою вліво, чим і компенсує перекос.
Скажи "спасибі", що на ньому хоч парашут є. :-) А то я бачив ролики з деякими, що взагалі "без башні", які взагалі без парашута з літака стрибали. А потім в повітрі їх ловив партнер, в якого був парашут.

Я теж на їхніх форумах з ними не сперечаюсь. Просто шкода часу і нервів. :-)
   
Я ті відео без парашута бачив, як чувак типу спить, потім підскакує і випадає з дверей, а там його потім ловлять) мені його всі весною постили і питали, чи в нас таке буває) я сказав що ми психічно здорові ) хоча здається в якійсь з програм підготовки була вправа, де інструктор наздоганяє студента у вп і вони разом приземляються? Чи там знову розлітаються, як у "краплі".. не пам'ятаю. Ну, але ж у них обох є парашути, й основний і запасний!)
   
Мало того, навіть якщо не стрибаєш, а просто працюєш в створі рампи, або дверей, то повинен мати парашут.
Я бачив декілька відео, де це відбувалось в реальності.
На швидку пригадую двоє:
1) У тандем майстра навколо шиї обмотався фал від дрога. Він втратив свідомість від асфіксії. Пасажир не розумів, що відбувається. На щастя поряд був оператор, який підлетів до них і висмикнув кільце запаски.
2) Студент на AFF перевернувся спиню до низу і ніяк не міг зайняти нормальне положення для вікриття. Інстуктор підлетів до нього, перевернув і викинув його медузу.


До речі, що до шолома. Ним нехтувати я б не рекомендував. Пару разів мене шолом реально рятував.
   
Так, звичайно, а то випаде раптом на повороті!
А от з "дубом" розкриватися можна на спині льогко)! Перевірено особисто)
Шолом теж за мої 25 всього стрибків один раз реально був потрібен, стукнувся головою був досить відчутно!)
   
І не тільки на повороті. Літак може попасти в зону турбулентності і його може трясонути доволі сильно.

Ось відео відмови Д-1-5У. Духе рідкісна відмова для цього парашуту - "дуга". ШВП зачепився за ранець.

   

Цю тему переглядають:

0 Користувачів і 4 гостей
 
Повна версія