Раді Вас бачити! » Увійти » Створити новий профіль

30 лет назад это выбрасывали в мусор, а сегодня платят Большое Бабло

Як все запущено...

Лампи є - тріоди, тетроди, пентоди, лампові підсилювачі - SE, пуш-пул, мостові, ультралінійні, цирклотрони, трансформаторні/безтрансформаторні, зі зворотним зв'язком/без оного...
Транзистори - біполярні, польові з р-n переходом, ізольованим затвором, циліндричної/дискової топології, тисячі типів...
Про що говоримо???

PS. По правильному - підсилювача не має бути чутно, будь він ламповий чи твердотільний.
Не для того працюють майстри звукозапису, щоб аудіофіл ще щось "улучшал". :X

У гітарних трактах - лампа "краща", тут все вірно, бо вона забезпечує потрібний звук без додаткових примочок. Так там ще й динаміки специфічні потрібні. ;o
   
С чего бы вдруг редкость?  8-:

С низкого частотного диапазона в основном
   
Як все запущено...

Лампи є - тріоди, тетроди, пентоди, лампові підсилювачі - SE, пуш-пул, мостові, ультралінійні, цирклотрони, трансформаторні/безтрансформаторні, зі зворотним зв'язком/без оного...
Транзистори - біполярні, польові з р-n переходом, ізольованим затвором, циліндричної/дискової топології, тисячі типів...
Про що говоримо???

PS. По правильному - підсилювача не має бути чутно, будь він ламповий чи твердотільний.
Не для того працюють майстри звукозапису, щоб аудіофіл ще щось "улучшал". :X

У гітарних трактах - лампа "краща", тут все вірно, бо вона забезпечує потрібний звук без додаткових примочок. Так там ще й динаміки специфічні потрібні. ;o
Це все другорядні технічні деталі. Головне в лампі - принцип її роботи, завдяки якому забезпечується великий діапазон лінійності підсилювача. А лінійність - це відсутність спотворень звуку, тобто вірність відтворення - що є головною вимогою до _підсилювача_.

Бо існують ще й різноманітні синтезатори, завдання яких так змінити звучання, щоб воно відповідало якимось вимогам: імітувати фортепіано, наприклад.
   
И у меня 6А10 стояла, хотя на шасси выбито 6А7.  7-я - в металлическом корпусе, как 6Г2 и 6К3
В мене "донор" є ще, то там 6А8 металева з ковпачком... І шкала "зеркальна" (на виворіт). Завод - БРЗ (той що відновлюю, шкала кольрова, але розбита :( зараз думаю як то відновлювати... І тканину автентичу на обтяжку ще не знайшов....  :shuffle:
   
Не берусь казати про конкретно ці лампи, але пам'ятаю, що в деякі (принаймні) закачували інертний газ (той же неон, мабуть) щоб подовжити термін служби. Бо у повному вакуумі спіралі швидше випаровуються. (Чи якось так - трохи це вивчав, але дуже давно.)

Та там не спіралі, це газорозрядна неонова лампа тліючого розряду. Були і зі спіральками індикатори, там форма цифр інша, сегментна.
   
Та там не спіралі, це газорозрядна неонова лампа тліючого розряду. Були і зі спіральками індикатори, там форма цифр інша, сегментна.
Я гадав ішлося про це:


   
Це все другорядні технічні деталі. Головне в лампі - принцип її роботи, завдяки якому забезпечується великий діапазон лінійності підсилювача. А лінійність - це відсутність спотворень звуку, тобто вірність відтворення - що є головною вимогою до _підсилювача_.

Бо існують ще й різноманітні синтезатори, завдання яких так змінити звучання, щоб воно відповідало якимось вимогам: імітувати фортепіано, наприклад.
Звідки Ви взяли, що у лампи лінійність вища, скажіть?
   


Nixie clock называется.. когда то хотел собрать но не люблю с обмоточными деталями связываться.
   
Звідки Ви взяли, що у лампи лінійність вища, скажіть?
З журналу (посилання дав вище) американського інституту інженерів-електриків і електронщиків (ІЕЕЕ) де було проведено спеціальне дослідження цього питання.

P.S. Ось трохи про цю організацію:

"IEEE видає третину технічної літератури, що стосується застосування комп'ютерів, управління, електроінженерії, й понад 100 журналів, популярних у середовищі професіоналів, проводить на рік понад 300 великих конференцій.

Одним з найвідоміших напрямків роботи організації є розроблення стандартів."

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%82_%D1%96%D0%BD%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B2_%D0%B7_%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B8_%D1%82%D0%B0_%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B8


Останнє редагування: 15 липня 2015 20:19:52 від boojum
   
З журналу (посилання дав вище) американського інституту інженерів-електриків і електронщиків (ІЕЕЕ) де було проведено спеціальне дослідження цього питання.

А может поступить проще и самому сравнить характеристики, чтобы быть уверенным в своих словах? Взять,  к примеру, двойной триод 6Н14П и полевик 2SK1530 и сравнить Ia(Uc) и Id(Vgs)
Думаю, что также не будет лишним исследовать линейность характеристики перемагничивания трансформаторного железа (ну не будем же мотать многокилоомные динамические головки, КПД у них будет совсем никакой из-за чудовищных размеров магнитного зазора, не говоря уже о присоединённо массе подвижной системы).
Да, ЦАП на лампах как-то слабо представляется.
Не надо цепляться за прошло - оно уже ушло, настоящее лучше, не говоря уже о будущем. ;)
   
А может поступить проще и самому сравнить характеристики, чтобы быть уверенным в своих словах?
Ні, "не проще". Ці інженери запустили космічний корабель до Плутона і шлють звідти фотки. Ви б змогли це повторити? Ну, щоб "самому сравнить"? Я - ні. Тому й довіряю роботі людей, які роблять такі речі, що мені і не снилися.
   
С чего бы вдруг редкость?  8-:

да ваолом мощных полевиков  -

на десятки ампер
   
я колись бавився пыдсилювачами - ще на кт 805 - по скромних 20 ват на канал

ламповий теж робив - але оскыльки мотатитрансформатор и не мав бажання - то обмежився лиш одноламповим двокаскадним однотактним пыдсилювачем нагрузкою був високоомны навушники

сказати що звук выдчутно кращий ныж звичайного мп3 плеэра - не скажу
   

Це все другорядні технічні деталі. Головне в лампі - принцип її роботи, завдяки якому забезпечується великий діапазон лінійності підсилювача. А лінійність - це відсутність спотворень звуку, тобто вірність відтворення - що є головною вимогою до _підсилювача_.

[/quote]

Ох! Слышал звон, не знаю где он :)

Математические писания ВАХ вакуумных ламп и MOS транзисторов ОДИНАКОВЫ.  Линейность услителя определяется СХЕМОЙ включения активного прибора. Проблемы гармоник возникают из особенностей реализации ДВУХТАКТНЫХ усилителей С класса. В усилителях D класса все иначе. БИполярные и MOS транзисторы это вообще приборы с разными физическими принципами работы.

Не валите все в одгу кучу. Кроме демонстрации невежества ничего это не дает. :)
   
Це все другорядні технічні деталі. Головне в лампі - принцип її роботи, завдяки якому забезпечується великий діапазон лінійності підсилювача. А лінійність - це відсутність спотворень звуку, тобто вірність відтворення - що є головною вимогою до _підсилювача_.

Ох! Слышал звон, не знаю где он :)

Математические писания ВАХ вакуумных ламп и MOS транзисторов ОДИНАКОВЫ.  Линейность услителя определяется СХЕМОЙ включения активного прибора. Проблемы гармоник возникают из особенностей реализации ДВУХТАКТНЫХ усилителей С класса. В усилителях D класса все иначе. БИполярные и MOS транзисторы это вообще приборы с разными физическими принципами работы.

Не валите все в одгу кучу. Кроме демонстрации невежества ничего это не дает. :)
[/quote]
Може щось сказати хотіли? То не соромтесь.
   

Може щось сказати хотіли? То не соромтесь.
[/quote]


Только то что вы не в курсе проблемы.  Не ляпайте языком. Ингда это преприлично.
   
Не знаю,що там в лампах такого знайшли, але звук, тих радіол, що пам'ятаю з радіолюбителського дитинства був препоганий. Шипіння від емісії електронів і наводки 50 Гц. з найменшого приводу  зводили нанівець весь той "теплий ламповий" ефект (хоч з вигляду і гарно! :)). Ще в мої руки попадав якийсь професійний кіношний підсилювач - теж ніякого особливого звуку від нього не почув, хоча тугим на вухо себе не вважаю.  Продав гітаристу -фанату.

Хотів колись сам зробити, був вільний час,  але як почав виясняти, як робити трансформатор і читати все про них - та там ціла наука, релігія і мода в одному флаконі з своїми віяннями, і кожен розказує, що його сарай найкращий :)

Хоча в основному слухаю електронну музику, на якій "лампа" не "звучить" за визначенням, але всеодно було-б цікаво послухати щось дороге, сучасне, в професійному заводському виконанні на якійсь True-акустиці. Хто небудь знає, де це можна зробити, коли буду в Києві або Львові?

Останнє редагування: 16 липня 2015 18:33:22 від Harddriver
   
Може щось сказати хотіли? То не соромтесь.
Только то что вы не в курсе проблемы.  Не ляпайте языком. Ингда это преприлично.
[/quote]
І знову якийсь беззмістовний набір слів. Як не маєте чого сказати - краще промовчіть.
   
Только то что вы не в курсе проблемы.  Не ляпайте языком. Ингда это преприлично.
І знову якийсь беззмістовний набір слів. Як не маєте чого сказати - краще промовчіть.
[/quote]

Вы готовы начать дискуссию о схемотехнике линейных каскадов? Не советую. Подозреваю, что вы даже не вполне понимаете смысл слова "транзистор".  Не говоря уже о разнице между пушпул и каскОд. А об использовании режима АB с целью расширения линейного дипазона и говорить нечего.
Понятно, что вышесказанное для вас бессмысленный набор слов.  Прощайте.
   
І знову якийсь беззмістовний набір слів. Як не маєте чого сказати - краще промовчіть.
Вы готовы начать дискуссию о схемотехнике линейных каскадов? Не советую. Подозреваю, что вы даже не вполне понимаете смысл слова "транзистор".  Не говоря уже о разнице между пушпул и каскОд. А об использовании режима АB с целью расширения линейного дипазона и говорить нечего.
Понятно, что вышесказанное для вас бессмысленный набор слов.  Прощайте.
[/quote]
Я навіть і не подумаю дискутувати серйозно з людиною, яка не знає, що таке ІЕЕЕ і має нахабство заперечувати результати, опубліковані в їхньому журналі. "У советских собственная гордость." Надивився на цю гордість до ригачки - більше не хочу.

Покажете мені свою статтю звідти - визнаю вашу правоту навіть без дискусії.
   
Я навіть і не подумаю дискутувати серйозно з людиною, яка не знає, що таке ІЕЕЕ і має нахабство заперечувати результати, опубліковані в їхньому журналі. "У советских собственная гордость." Надивився на цю гордість до ригачки - більше не хочу.

Покажете мені свою статтю звідти - визнаю вашу правоту навіть без дискусії.
Откуда такая уверенность, если не разбираетесь в вопросе? Предполагаю, что фраза была просто выдернута из контекста. Иногда вообще несёте ахинею, как про "закачивание газа в лампы" - электроны сталкиваться будут с молекулами газа и ток резко упадёт. Спираль испаряться не будет, т.к. во-первых покрыта специальным составом для увеличения эмиссии, а во-вторых её температура невысокая (не надо путать радиолампы с лампами освещения).
Умный человек должен сперва попытаться самостоятельно разобраться с предметом, прежде чем начинать дискуссию, иначе это чревато по-крайней мере удивлёнными взглядами, как в данном случае. Почитайте, материалов на эту тему много, и это всё не так уж и сложно, как может показаться.
А глупости бывает пишут везде: и в журналах, и даже в таком серьёзном издании как ФУП ;) Не надо создавать себе кумира.
   
Да, кстати, 2% THD это очень много, 10% практически невыносимо слушать. А вообще-то вроде я краем глаза слышал про DSP, обеспечивающий "ламповое звучание". Вкупе с хорошим линейным транзисторным УЗЧ можно получить интересный результат в плане слепого теста в исполнении адептов "секты дробного шума"  :gigi:
   
Откуда такая уверенность, если не разбираетесь в вопросе? Предполагаю, что фраза была просто выдернута из контекста. Иногда вообще несёте ахинею, как про "закачивание газа в лампы" - электроны сталкиваться будут с молекулами газа и ток резко упадёт. Спираль испаряться не будет, т.к. во-первых покрыта специальным составом для увеличения эмиссии, а во-вторых её температура невысокая (не надо путать радиолампы с лампами освещения).
Умный человек должен сперва попытаться самостоятельно разобраться с предметом, прежде чем начинать дискуссию, иначе это чревато по-крайней мере удивлёнными взглядами, как в данном случае. Почитайте, материалов на эту тему много, и это всё не так уж и сложно, как может показаться.
А глупости бывает пишут везде: и в журналах, и даже в таком серьёзном издании как ФУП ;) Не надо создавать себе кумира.
"Умный человек" в часи Інтернету просто проконсультується у найбільшого авторитета у цій галузі і закриє для себе питання раз і назавжди. А перетирати воду в ступі з анонімними дилетантами, які вважають, що розбираються у чомусь краще за найкращих у світі експертів - це просто по-дурному витрачати свій час.

Для чого цей базар? Я дав посилання на спеціалізоване дослідження цього питання у одному з найкращих інженерних журналів світу. Хочете заперечити? Будь ласка! Дайте посилання на подібне дослідження, що підтвердить вашу точку зору. Журналів з електроніки у сучасному світі море!
   
То есть в электронике разбираются исключительно в "найкращих інженерних журналах світу", а все остальные дилетанты, невзирая на профильное образование и учёные степени? Тогда, действительно, спор неуместен.

   
https://en.wikipedia.org/wiki/Thyratron

"A thyratron is a type of gas-filled tube used as a high-power electrical switch and controlled rectifier. Because of the gas fill, thyratrons can handle much greater currents than similar hard-vacuum tubes, since electron multiplication occurs in the ionized gas, the phenomenon called Townsend discharge. Gases used include mercury vapor, xenon, neon, and (in special high-voltage applications or applications requiring very short switching times) hydrogen."
   


Останнє редагування: 16 липня 2015 22:12:55 від purchaser
   
лампа, как и транзистор, нелинейные приборы.  Именно поэтому их можно  использовать для усиления.
:facepalm1:
   
:facepalm1:

Это стеб? Или вы необучены и наглы?
   
https://en.wikipedia.org/wiki/Thyratron

"A thyratron is a type of gas-filled tube used as a high-power electrical switch and controlled rectifier. Because of the gas fill, thyratrons can handle much greater currents than similar hard-vacuum tubes, since electron multiplication occurs in the ionized gas, the phenomenon called Townsend discharge. Gases used include mercury vapor, xenon, neon, and (in special high-voltage applications or applications requiring very short switching times) hydrogen."

Тиратрон - это не усилительная лампа, а переключатель (пороговое устройство).

Жах!
   
Да, ЦАП на лампах как-то слабо представляется.

Вся выходная часть после преобразования (весь аналоговый сигнал) - частенько на лампах делают.



   
Да, кстати, 2% THD это очень много,

Инстркментально 2% - много, но тем не менее.
На синусе - да, много, а так - нет.
Вот скажем, если это 2-я гармоника, дык я думаю, вы не опознаете вовсе , есть искажения или нет.

   
Тиратрон - это не усилительная лампа, а переключатель (пороговое устройство).

Жах!

І що? Йшлося ж про те, що електронних ламп з газом усередині не буває. Хочете підсилювач? З тієї ж статті:

"In the 1920s, thyratrons were derived from early vacuum tubes such as the UV-200, which contained a small amount of argon gas to increase its sensitivity as a radio signal detector; and the German LRS Relay tube, which also contained argon gas."

"Підвищення чутливості як детектора радіосигналу. Чим не підсилювач?
   
Тиратрон - это не усилительная лампа, а переключатель (пороговое устройство).

Жах!
Ну да, а на IRF транзистроах делать усилители значит можно?  :D
   
Постараюсь написать просто.

Проблема "транзисторного звука" идет от биполярных транзисторов.
Сначала полевых транзисторов просто  в маспроме не было.
У биполярного транзистора гораздо хуже линейность (недостаточность быстродействия), чем у лампы.
Схемотехника усилителей на биполярных транзисторах (особенно на ранней их стадии) требовала глубокой обратной связи, которая из за той же недостаточности быстродействия вызывала запаздывание обратной связи.

Гармонические искажения ( с кратностью 2) дают призвуки ровно в октаву. Т.е обогащают звук таким же звуком, но другой октавы.Человеческое ухо воспринимает это как исходный неискаженный звук

В результате, из за нелинейности усилителя на биполярных транзисторах возникают не кратные 2 гармоники, т.е. в сигнале появляются звуки не имеющие ничего общего с исходным сигналом. Это режет слух, хотя некоторым наоборот нравится. Называется это интермодуляционные искажения.

Потому хороший ламповый усилитель хоть и имеющий бОльшие гармонические искажения, чем биполярный, но обладающий бОльшей линейностью давал более "прозрачный" звук.

В последующие годы, с повышением рабочих частот биполярных транзисторов, повышения коэфициентов усиления (без обратной связи), после появления мощных полевых транзисторов для оконечных каскадов, фундаментальные проблемы для транзисторных усилителей перестали существовать.
   
У биполярного транзистора гораздо хуже линейность (недостаточность быстродействия), чем у лампы.
Схемотехника усилителей на биполярных транзисторах (особенно на ранней их стадии) требовала глубокой обратной связи, которая из за той же недостаточности быстродействия вызывала запаздывание обратной связи.

Дело на мой взгляд не в усилительном элементе, а в опыте конструктора, умении избегать ошибок, используя тот или иной усилительный прибор.
Достаточно отличных конструкций существует и на лампах и на транзисторах.
Даже совсем простых.
Другое дело - сейчас это не востребовано. Слушают рэпчик через Айфончик.  B-)

Как пример старой схемотехники:

   
Ось цей наборчик Старт з 80-их голяком


а так я його окультурив  :)

Місяца два тому дістав його зі свого тепер уже радіхламу, а колись останні гроші готовий був платити.


 
   
Не знаю,що там в лампах такого знайшли, але звук, тих радіол, що пам'ятаю з радіолюбителського дитинства був препоганий. Шипіння від емісії електронів і наводки 50 Гц. з найменшого приводу  зводили нанівець весь той "теплий ламповий" ефект (хоч з вигляду і гарно! :)). Ще в мої руки попадав якийсь професійний кіношний підсилювач - теж ніякого особливого звуку від нього не почув, хоча тугим на вухо себе не вважаю.  Продав гітаристу -фанату.

Хотів колись сам зробити, був вільний час,  але як почав виясняти, як робити трансформатор і читати все про них - та там ціла наука, релігія і мода в одному флаконі з своїми віяннями, і кожен розказує, що його сарай найкращий :)

Хоча в основному слухаю електронну музику, на якій "лампа" не "звучить" за визначенням, але всеодно було-б цікаво послухати щось дороге, сучасне, в професійному заводському виконанні на якійсь True-акустиці. Хто небудь знає, де це можна зробити, коли буду в Києві або Львові?

краще йди на живий крнцерт,  кращого звуку ніяка машина не видасть :)

Останнє редагування: 17 липня 2015 11:47:40 від IP
   
А там Маршалла на лампах стоят  :-B
Так цэж классика!
   
Так цэж классика!
Це не класика, це особливості формування гітарного звуку - переважна більшість усілків лампові. Власне через свої приємні для вуха спотворення.
Натомість, лінійні, що виводять звук на портали - тільки транзисторні
   
Це не класика, це особливості формування гітарного звуку - переважна більшість усілків лампові. Власне через свої приємні для вуха спотворення.
Натомість, лінійні, що виводять звук на портали - тільки транзисторні

 гітарний звук і вірне відтворення звука - це дві большіє разніци...  :facepalm: 
   

Цю тему переглядають:

0 Користувачів і 1 гість
 
Повна версія