Раді Вас бачити! » Увійти » Створити новий профіль

Лоукостер Ryanair ввел санкции против клиентов известного поисковика авиабилетов

Крупнейший лоукостер в Европе Ryanair 18 августа ввел санкции против пассажиров, которые купили билеты на известном поисковике авиабилетов Kiwi.com.

Авиакомпания больше не будет пускать в самолет тех клиентов, которые предъявят предоставленные Kiwi.com посадочные талоны. С 18 августа Ryanair начал называть их «фейковыми».

Санкции лоукостер объяснил тем, что текущая процедура выпуска посадочных талонов, которую использует поисковик авиабилетов, проходит без соблюдения протоколов безопасности Ryanair.

После покупки билетов Ryanair на Kiwi.com поисковик не предоставляет информацию о номере бронирования и электронном адресе, на который оформлен билет, и проводит процедуру регистрации на рейс самостоятельно.

Из-за этого пассажир, который купил билет не напрямую в авиакомпании, не может пройти регистрацию и получить посадочный талон на сайте Ryanair.

В последнее время лоукостер начал агрессивную кампанию против посредников. Она нацелена на то, чтобы перевести пассажиров, которые покупают авиабилеты в агентствах, на прямые продажи через сайт Ryanair или мобильное приложение авиакомпании.
   
агрегаторы подбирают рейсы не только на райн... они подбирают рейсы часто с пересадками, где участвуют несколько авиаперевозчиков, а иногда комплексно даже с автобусными перевозчиками.  уж не знаю.... киви достаточно удобный агрегатор, райн может проиграть ... отказываясь от них.  но это в общем их вопрос, их проблема и их решения

   
Разве может агрегатор выписать посадочный ?? ;o
   
https://corporate.ryanair.com/news/ryanair-passengers-issued-fake-boarding-passes-by-kiwi-com/

Passengers With Fake Kiwi Boarding Passes To Be Refused Boarding

 

Ryanair, Europe’s no. 1 airline, has today (18th Aug) issued a warning to customers regarding fake Boarding Passes issued by Kiwi.com for Ryanair flights. Under EU regulation 2015/1998, it is mandatory that passengers complete the Ryanair check-in process directly to ensure passengers are informed of all safety and regulatory protocols required when travelling. Kiwi.com circumvent these essential aviation regulations by issuing their own boarding cards which are not valid on Ryanair flights.

From today (18th Aug) any Ryanair passenger with a Boarding Pass issued by Kiwi.com will regrettably be refused boarding as they have not complied with Ryanair’s safety and security protocols during check-in. Customers who wish to retrieve an official Boarding Pass can do so by accessing their booking via Ryanair.com or on the Ryanair app.

Ryanair urges customers to only book direct on the Ryanair website or app and avoid booking via third party agents, such as Kiwi.com, who do not have authorisation to sell Ryanair flights or to issue Boarding Passes. Earlier this year, Ryanair introduced the “Verified Seal” to further protect customers against these online travel agents who may be overcharging customers, providing incorrect customer details, and preventing Ryanair from dealing directly with passengers by providing fake email addresses. Ryanair has secured a court order in Czechia requiring Kiwi to stop replacing customer email addresses with fake email addresses, and preventing Ryanair from communicating directly with its passengers, however Kiwi is not yet complying with that order. The Verified Seal is a guarantee for customers that they are booking directly on the Ryanair website and our branded tick which is visible on Ryanair.com and Ryanair app ONLY.

 

Ryanair’s Director of Marketing, Dara Brady, said:

“We became aware of these fake boarding passes when a small number of passengers who booked their flights through Kiwi.com arrived at the boarding gate without official Ryanair Boarding Passes last week. It is an obligation under EU regulations that an airline informs  passengers directly of all safety and security policies regarding their flight, Kiwi.com are circumventing this by checking passengers in and replacing the Ryanair Boarding Pass with a fake Boarding Pass issued by Kiwi.com.

Any passenger presenting  a Kiwi.com Boarding Pass will be refused boarding on Ryanair flights. If you made a booking through Kiwi.com we urge you to contact Kiwi.com to obtain the necessary Ryanair booking reference and email address so that you can complete check-in in line with our safety and security protocol. Ryanair check-in opens 24 hrs pre departure for all passengers and 60 days pre departure for passengers who have purchased a reserved seat.
   
Ни разу поисковик не предоставлял посадочный.
Но с короной я эти поисковики юзаю только что бы рейс найти, а дальше иду на сайт авиакомпании и напрямую беру. В случае накладок гемороя со страховой будет меньше.
   
В последнее время лоукостер начал агрессивную кампанию против посредников. Она нацелена на то, чтобы перевести пассажиров, которые покупают авиабилеты в агентствах, на прямые продажи через сайт Ryanair или мобильное приложение авиакомпании.
В тяжкі часи ніхто не хоче ділитися прибутком.
   
Ни разу поисковик не предоставлял посадочный.
Но с короной я эти поисковики юзаю только что бы рейс найти, а дальше иду на сайт авиакомпании и напрямую беру. В случае накладок гемороя со страховой будет меньше.
Так само роблю.
   
я знаю у знайомих які брали квитки Київ-Стамбул-Київ через Ківі

то по факту їм продали квитки Київ - Софія (через Стамбул) та Стамбул - Кишинів (через Київ)

звичайно можна долетіти і туди і назад але не дуже гарна карма для тих хто летить бо авіакомпанія може забанити пасажира на майбутнє за непосадку на рейси

також реєстрація на сайті компаній була неможлива
тільки в аеропорту
   
я знаю у знайомих які брали квитки Київ-Стамбул-Київ через Ківі

то по факту їм продали квитки Київ - Софія (через Стамбул) та Стамбул - Кишинів (через Київ)


Я от цього ніяк не можу зрозуміти, як квиток на переліт Київ-Стамбул-Софія може бути дешевшим ніж Киів-Стамбул, якщо перша частина це один і той самий рейс і літак?
   
Ківі для чайників простіше як показує життя
   
Я от цього ніяк не можу зрозуміти, як квиток на переліт Київ-Стамбул-Софія може бути дешевшим ніж Киів-Стамбул, якщо перша частина це один і той самий рейс і літак?
особливості авіаційного маркетингу)
але це проблеми авіакомпаній. а от за спроби наказувати пасажира за те що він зійшов посередині треба ці авіакомпанії наказувати штрафами та судовими позовами.

щодо боротьби райана з посередниками - питання вирішується елементарно - на рівні апі відключається можливість купівлі на сторонніх сайтах й усе, тільки доступ до розкладу та інформації по рейсам та цінам. тому це не боротьба а така собі імітація.
   
После покупки билетов Ryanair на Kiwi.com поисковик не предоставляет информацию о номере бронирования и электронном адресе, на который оформлен билет, и проводит процедуру регистрации на рейс самостоятельно.

Если надо то будет предоставлять, видимо даже не просили

А самостоятельная регистрация - через их же АПИ и делается,  странный подход, сначала дать возможность посредникам работать и потом самых успешных из них банить
   

Цю тему переглядають:

0 Користувачів і 1 гість
 
Повна версія